Aktuell informasjon

Senest oppdatert: 19/5-2020 kl. 08.40

Hvis reisen din påvirkes av endringer eller kansellering kontakter vi deg personlig via e-mail.

Alle reiser fra Norge innstilles til og med 20. august.

Utenriksdepartementet opprettholder reiserådet av 14. mars som fraråder reiser som ikke er nødvendige til alle land. Fra 15. mai gjelder reiserådet til 20. august. Vi følger UDs reiseråd, og det innebærer at Nazar, i samråd med Virke Reiseliv, fortløpende vil innstille alle reiser med avgangsdato frem til 20. august. Alle som har en reisebestilling med avreise de neste 14 dagene vil bli kontaktet av Nazar.

AKkurat nå har vi mange som kontakter vår kundeservice og lengre køer kan oppstå. Vi beklager situasjonen og takker alle våre gjester for deres tålmodighet. Vi kontakter berørte gjester personlig via e-mail ved endring eller innstilte fly.

Vanlige spørsmål 

Hvordan påvirker koronaviruset min reise?

Det norske Utenriksdepartementet fraråder nå alle ikke-nødvendige reiser til utlandet inntil videre. Dette reiserådet gjelder alle land i verden. Vi vet ikke hvor lenge perioden vil gjelde. Har du booket en reise med avreise de neste 14 dagene vil du bli kontaktet av oss, i prioritert rekkefølge.

Nazar har besluttet å tillate avbestillinger til ca. 14 dager før avreise så lenge en fraråding er gjeldende. Hvis UD fraråder reiser lenger fram kommer vi til å kontakte berørte gjester.

Øverst på denne siden kan du se informasjon per destinasjon og om din reise blir påvirket. Vi kontakter berørte gjester personlig via e-mail ved endring eller innstilte fly.

For reiser utover de perioder der myndigheter har frarådelse eller kansellerte fly/hotell arrangeres reiser som planlagt. Vanlige av- og ombookingsregler gjelder.

Kan man avbestille eller endre sin reise?

Så lenge det ikke blir frarådet å reise til en destinasjon så gjennomføres våre reiser som vanlig og vanlige av- og ombookingsregler gjelder, du kan lese mer i våre reisevilkår. Skulle det derimot komme endringer i våre gjesters bestilte reiser kommer vi naturligvis til å informere om det. 

Øverst på denne siden kan du se informasjon per destinasjon og om din reise blir påvirket. Vi kontakter berørte gjester personlig via e-mail ved endring eller innstilte fly.

Hvordan går det med tilbakebetalinger av innstilte/avbestilte reiser?

Først og fremst kommer alle berørte gjester få sine penger tilbake. På grunn av den ekstraordinære situasjonen, tar det lengre tid enn normalt for oss å gjøre utbetalinger på avbestilte reiser. 

Vi forstår at det kan være frustrerende og beklager denne situasjonen. Vi kontakter de aktuelle gjestene i turordning. Takk for tålmodigheten!

Er det sikkert å reise?

Vi som reisearrangør har ikke ekspertise i helsespørsmål. Derfor stoler vi alltid på norske myndigheter som UD og Folkehelseinstituttet. Vi oppfordrer våre reisende til å følge deres anbefalinger og råd.

Kan jeg være trygg i å bestille en reise?

Ja, det kan du. Hvis myndighetene skulle fraråde en viss destinasjon så reiser vi naturligvis ikke. Da kommer du til å kunne avbestille eller ombooke reisen din.

Hva hender med Nazar nå når noen reiser blir avlyst? Risikerer dere konkurs?

Det er trist å måtte avlyse reiser. Vi har fortsatt en god økonomi og våre gjester kan føle seg trygge med å reise med oss. Nazar er en del av verdens største reisekonsern TUI og vi har stilt lovpliktig garanti i Reisegarantifondet som sikkerhet for alle gjester. Dette betyr at om Nazar skulle gå i konkurs, får våre gjester pengene tilbake via Reisegarantifondet.

 

For ytterligere informasjon vennligst se informasjon fra Utenriksdepartementet og Folkehelseinstituttet.

Les mer her: UDs reiseinformasjon, Folkehelseinstituttet og Nazars avbestillingsregler.


Kontakt oss
Telefon
955 115 51

Mandag - fredag:
09.00 - 17.00
Lørdag:
09.00 - 15.00
Søndag:
Stengt


Chatt
Har du et kort spørsmål kan vi gi deg et raskt svar via vår chatt.

Mail oss
Du kan også kontakt oss via e-post.

info@nazar.no