Gå til hovedinnhold

Vanlige spørsmål

Betalinger

Når skal reisen være betalt?

Bestillingen skal bekreftes innen 3 dager gjennom innbetaling av en påmeldingsavgift, heretter kalt depositum. Ved bestilling av reise på internett betales depositumet i bookingsøyeblikket.
Depositumet på 2000 kr/person samt eventuell avbestillingsforsikring betales samtidig.

Den endelige betalingen skal være i hende hos Nazar senest 35 dager før avreise. Har vi ikke mottatt din betaling i tide, kommer reisen til å avbestilles

Hele reisens beløp betales i bookingsøyeblikket via Min reise eller via kort per telefon. Har vi ikke mottatt din betaling kommer reisen til å avbestilles.

Har du bestilt en pakkereise med rutefly gjelder andre betalingsvilkår, og hele reisens pris skal betales på en gang ved bestilling.

Hvordan kan jeg betale for reisen min?

Betaling via Min reise

På vår hjemmeside kan du logge inn på Min reise. For å logge inn på Min reise behøver du opprette en konto med din e-postadresse (samme som du oppga i din booking) og passord. Her kan du betale din reise med VISA eller MasterCard. Når reisen er ferdigbetalt kan du enkelt skrive ut din billett via Min reise.

Betaling med kort

Ved booking av reise på vår hjemmeside kan du betale med VISA og MasterCard.
Ved et eventuelt bytte av kredittkort etter betaling legges det til en administrativ avgift.

Betaling over telefon

Du kan også betale per telefon med VISA, MasterCard, Nazar-kort og American Express. Ved betaling med American Express, ber vi deg ved bookingsøyeblikket å sende en kopi av legitimasjonen din til info@nazar.no. Angi bookingnummer for den aktuelle reisen.

Når du ønsker å betale med et gavekort fra Nazar sender du dette til oss med post. Ettersom gavekortet er et verdipapir bør du sende det rekommandert. Oppgi bookingnummeret på den gjeldende reisen for å lette registrering av betalingen.

Ved mer enn 35 dager til avreise sendes gavekortet via post som betaling – betalingen registreres når gavekortet er mottatt hos Nazar. Ved mindre enn 35 dager til avreise betales reisen med bankkort i bookingsøyeblikket. Beløpet tilbakebetales siden når gavekortet er mottatt hos Nazar og er blitt registrert som betaling for reisen. Husk at våre gavekort er personlige og ikke kan overføres til andre.

Betale reisen til kontonummer

Du kan betale reisen til kontonummer 1503 36 03212. Skriv inn KID-nummeret i henhold til reisedokumentet.

Internettbetaling

Når du har bestilt din reise med charterfly på vår hjemmeside og dermed betalt med kort får du en bekreftelse på at bookingen er gjennomført samt at betalingen er registrert. Reisebevis/billett sendes via e-post førstkommende hverdag til den e-postadressen som du oppga i bookingsøyeblikket. 

Om betaling ikke registreres på bookingen og dato for avreise er mellom 35–0 dager fra bookingsøyeblikket, kommer bookingen automatisk til å avregistreres innen noen timer. Kontakt kundeservice ved problemer: i første omgang via telefon eller via e-post info@nazar.no.

En ferdigstilt booking med rutefly bekreftes direkte ved bestilling av reisen og en bookingsbekreftelse sendes per mail til hovedreisende. Den reisende skriver selv ut reisedokumentet under fliken Min reise. Her skrives Reisebeviset ut med informasjon om reisen samt referansenummer for hotell og fly. Billetten er personlig. Dokumentet er nødvendig for å kunne gjnnomføre reisen. Billettprosedyren nevnt ovenfor gjelder forutsatt at ikke annet angis i din bookingsbekreftelse og reisebevis.

Bestillingen skal bekreftes innen 3 dager gjennom innbetaling av en påmeldingsavgift, heretter kalt depositum. Ved bestilling av reise på internett betales depositumet i bookingsøyeblikket.
Depositumet på 2000 kr/person samt eventuell avbestillingsforsikring betales samtidig.

Den endelige betalingen skal være i hende hos Nazar senest 35 dager før avreise. Har vi ikke mottatt din betaling i tide, kommer reisen til å avbestilles

Bestillingen skal bekreftes innen 3 dager gjennom innbetaling av en påmeldingsavgift, heretter kalt depositum. Ved bestilling av reise på internett betales depositumet i bookingsøyeblikket.
Depositumet på 2000 kr/person samt eventuell avbestillingsforsikring betales samtidig.

Den endelige betalingen skal være i hende hos Nazar senest 35 dager før avreise. Har vi ikke mottatt din betaling i tide, kommer reisen til å avbestilles

Barnepriser

Når vi har kampanjer, rabatter eller tilbud med barnepris, gjelder det ett barn per rom i følge med to fullprisbetalende.

Noen romtyper kan ha andre krav på hvor mange personer som skal betale full pris og kan noen ganger kreve flere fullprisbetalende enn to personer. Hvor mange fullprisbetalende et rom krever, vises alltid i den respektive rombeskrivelsen for hvert hotell på vår hjemmeside.

Rabatter, tilbud, rabattkoder og kampanjepriser, hvor det er angitt redusert pris for voksne, gjelder ikke for barnepriser som allerede er sterkt redusert.

Billett/reisebevis

Det er meget viktig at du leser informasjonen på reisebeviset/billetten, og kontrollerer at informasjonen stemmer overens med det du har bestilt. Hvis det ikke stemmer, ber vi deg vennligst om å kontakte oss så fort som mulig. Reisebeviset er en faktura og fungerer også som flybillett når reisen er betalt og flytidene er bekreftet.

Ved pakkereiser med rutefly behøver du kunne vise ditt reisebevis under reisen via Min reise. Du finner reisebeviset og mer informasjon ved å logge inn på Min reise. Tenk på! Navnet på din boking skal være identisk med navnet i ditt pass, gjelder for alle passasjerer på bookingen. Korrekt stavet og inklusive eventuelle mellomnavn.

Det er meget viktig at du leser informasjonen på reisebeviset/billetten, og kontrollerer at informasjonen stemmer overens med det du har bestilt. Hvis det ikke stemmer, ber vi deg vennligst om å kontakte oss så fort som mulig. Reisebeviset er en faktura og fungerer også som flybillett når reisen er betalt og flytidene er bekreftet.

Ved pakkereiser med rutefly behøver du kunne vise ditt reisebevis under reisen via Min reise. Du finner reisebeviset og mer informasjon ved å logge inn på Min reise. Tenk på! Navnet på din boking skal være identisk med navnet i ditt pass, gjelder for alle passasjerer på bookingen. Korrekt stavet og inklusive eventuelle mellomnavn.

Flyreise og bagasje

På alle charterreiser med Nazar, uansett flyselskap, gjelder at håndbagasje ifølge respektive flyselskaps vekt- og størrelsegrense er inkludert, mens innsjekket bagasje (også her gjelder respektive flyselskaps vekt- og størrelseregler) er et tilvalg mot en kostnad. På den måten kan du som reisende selv velge hva som passer deg best og hvor mye du vil betale.

Pakkereiser Holiday Collection, Nazar Collection, Premium Collection, Value Collection: 250 kr. per bagasje. 
Uspesifiserte reiser og Lucky 3/4/5/Pegasos: 300 kr. per bagasje. 
Kjøp på flyplassene i Norden: 400 kr per bagasje. 
Kjøp på reisemålet: flyselskapenes regler gjelder

Tenk på at om to reisende, som begge har valgt å kjøpe til bagasje, ønsker å pakke i samme koffert får denne veie maks. 32 kg. (unntak for Norwegian og TUIfly Nordic – se nedenfor). Eventuell bagasjeovervekt betales direkte til flyselskapet.

Barnevogner skal legges sammen og pakkes i spesielle beskyttelsesposer som for det meste finnes på flyplassen (iblant mot betaling). Vi anbefaler at man bruker Airshells eller lignende produkter da det reduserer risikoen for skade under reisen. Vær oppmerksom på at noen flyselskaper krever Airshells eller lignende produkter for at en skadet barnevogn skal erstattes.

Ta av ømtålige deler som lett tar skade, som hjul og kalesje. Husk at vognen transporteres i flyets lasterom med annen bagasje.
Vi anbefaler at du alltid tegner en reiseforsikring om du reiser med barnevogn da flyselskapets erstatninger til gjester for bortkommet eller skadet bagasje er begrensede.  

Skarpe gjenstander, som eksempelvis saks, kniv og neglefil, kan ikke tas med i håndbagasjen. Du får ta med deg en begrenset mengde væske gjennom sikkerhetskontrollen.  

*Reiser du på en pakkereise med rutefly – se mer lengst ned i dette avsnittet.

Aegean Airlines

Maks mål på håndbagasje: 55 x 40 x 23 cm (1 håndbagasje per person)
Maks antall kilo for håndbagasje: 8 kilo per person
Innsjekket bagasje: Maks 23 kilo per person
Barnevogn: Medbringes uten ekstra kostnad
Spedbarn: Barn under 2 år har lov til å ha med håndbagasje som veier inntil 6 kilo
Ekstra bagasje og spesialbagasje: Bestilles og betales før avreise direkte hos flyselskapet. Klikk her for å komme videre.

Freebird Airlines

Maks mål på håndbagasje: 55 x 40 x 20 (1 håndbagasje per person)
Maks antall kilo for håndbagasje: 8 kilo per person
Innsjekket bagasje: Maks 20 kilo per person
Barnevogn: Medbringes uten ekstra kostnad
Spedbarn: Barn under 2 år kan sjekke inn 10 kilo per person (ikke håndbagasje)
Ekstra bagasje og spesialbagasje:Bestilles og betales før avreise direkte hos flyselskapet. Klikk her for å komme videre. Her finnes en guide med bra informasjon som vi anbefaler at du leser.

Jettime

Maks mål på håndbagasje: 55 x 40 x 20 (1 håndbagasje per person)
Maks antall kilo for håndbagasje: 5 kilo per person
Innsjekket bagasje: Maks 20 kilo per person (inkludert håndbagasje)
Barnevogn: Medbringes uten ekstra kostnad. Les mer her om hvordan vognen skal pakkes.
Spedbarn: Barn under 2 år kan sjekke inn 10 kilo per person samt håndbagasje som veier maks. 5 kilo.
Ekstra bagasje og spesialbagasje: Bestilles og betales før avreise direkte hos flyselskapet. Klikk her for å komme videre.

Norwegian

Maks mål på håndbagasje: 55 x 40 x 23 (1 håndbagasje per person)
Maks antall kilo for håndbagasje: 10 kilo per person
Innsjekket bagasje: Maks 23 kilo per person. Merk at selv om to reisende velger å pakke i én og samme koffert, får denne fortsatt kun veie maks 23 kilo.
Barnevogn: Medbringes uten ekstra kostnad. Les mer her.
Spedbarn: Barn under 2 år kan sjekke inn 5 kilo per person (ikke håndbagasje)
Ekstra bagasje og spesialbagasje: Bestilles og betales før avreise direkte hos flyselskapet. Klikk her for å komme videre.

SunExpress

Maks mål på håndbagasje: 55 x 40 x 20 cm (1 håndbagasje per person)
Maks antall kilo for håndbagasje: 8 kilo per person
Innsjekket bagasje: Maks 20 kilo per person
Barnevogn: Medbringes uten ekstra kostnad for barn 0-23 måneder
Spedbarn: Barn under 2 år kan sjekke inn 20 kilo per person (ikke håndbagasje)
Ekstra bagasje og spesialbagasje: Bestilles og betales før avreise direkte hos flyselskapet. Klikk her for å komme videre.

TUIfly Nordic

Maks mål på håndbagasje: 55 x 40 x 23 cm (1 håndbagasje per person)
Maks antall kilo for håndbagasje: 5 kilo per person
Innsjekket bagasje: Maks 20 kilo per person (inkludert håndbagasje). Merk at selv om to eller flere reisende velger å pakke i én og samme reiseveske, får vesken veie maks 25 kg.
Barnevogn: Medbringes uten ekstra kostnad
Barn under 2 år: Kan sjekke inn 10 kilo per person (ikke håndbagasje)
Ekstra bagasje og spesialbagasje: Bestilles og betales før avreise direkte hos flyselskapet. Klikk her for å komme videre. 

På alle charterreiser med Nazar, uansett flyselskap, gjelder at håndbagasje ifølge respektive flyselskaps vekt- og størrelsegrense er inkludert, mens innsjekket bagasje (også her gjelder respektive flyselskaps vekt- og størrelseregler) er et tilvalg mot en kostnad. På den måten kan du som reisende selv velge hva som passer deg best og hvor mye du vil betale.

Pakkereiser Holiday Collection, Nazar Collection, Premium Collection, Value Collection: 250 kr. per bagasje. 
Uspesifiserte reiser og Lucky 3/4/5/Pegasos: 300 kr. per bagasje. 
Kjøp på flyplassene i Norden: 400 kr per bagasje. 
Kjøp på reisemålet: flyselskapenes regler gjelder

Tenk på at om to reisende, som begge har valgt å kjøpe til bagasje, ønsker å pakke i samme koffert får denne veie maks. 32 kg. (unntak for Norwegian og TUIfly Nordic – se nedenfor). Eventuell bagasjeovervekt betales direkte til flyselskapet.

Barnevogner skal legges sammen og pakkes i spesielle beskyttelsesposer som for det meste finnes på flyplassen (iblant mot betaling). Vi anbefaler at man bruker Airshells eller lignende produkter da det reduserer risikoen for skade under reisen. Vær oppmerksom på at noen flyselskaper krever Airshells eller lignende produkter for at en skadet barnevogn skal erstattes.

Ta av ømtålige deler som lett tar skade, som hjul og kalesje. Husk at vognen transporteres i flyets lasterom med annen bagasje.
Vi anbefaler at du alltid tegner en reiseforsikring om du reiser med barnevogn da flyselskapets erstatninger til gjester for bortkommet eller skadet bagasje er begrensede.  

Skarpe gjenstander, som eksempelvis saks, kniv og neglefil, kan ikke tas med i håndbagasjen. Du får ta med deg en begrenset mengde væske gjennom sikkerhetskontrollen.  

*Reiser du på en pakkereise med rutefly – se mer lengst ned i dette avsnittet.

Aegean Airlines

Maks mål på håndbagasje: 55 x 40 x 23 cm (1 håndbagasje per person)
Maks antall kilo for håndbagasje: 8 kilo per person
Innsjekket bagasje: Maks 23 kilo per person
Barnevogn: Medbringes uten ekstra kostnad
Spedbarn: Barn under 2 år har lov til å ha med håndbagasje som veier inntil 6 kilo
Ekstra bagasje og spesialbagasje: Bestilles og betales før avreise direkte hos flyselskapet. Klikk her for å komme videre.

Freebird Airlines

Maks mål på håndbagasje: 55 x 40 x 20 (1 håndbagasje per person)
Maks antall kilo for håndbagasje: 8 kilo per person
Innsjekket bagasje: Maks 20 kilo per person
Barnevogn: Medbringes uten ekstra kostnad
Spedbarn: Barn under 2 år kan sjekke inn 10 kilo per person (ikke håndbagasje)
Ekstra bagasje og spesialbagasje:Bestilles og betales før avreise direkte hos flyselskapet. Klikk her for å komme videre. Her finnes en guide med bra informasjon som vi anbefaler at du leser.

Jettime

Maks mål på håndbagasje: 55 x 40 x 20 (1 håndbagasje per person)
Maks antall kilo for håndbagasje: 5 kilo per person
Innsjekket bagasje: Maks 20 kilo per person (inkludert håndbagasje)
Barnevogn: Medbringes uten ekstra kostnad. Les mer her om hvordan vognen skal pakkes.
Spedbarn: Barn under 2 år kan sjekke inn 10 kilo per person samt håndbagasje som veier maks. 5 kilo.
Ekstra bagasje og spesialbagasje: Bestilles og betales før avreise direkte hos flyselskapet. Klikk her for å komme videre.

Norwegian

Maks mål på håndbagasje: 55 x 40 x 23 (1 håndbagasje per person)
Maks antall kilo for håndbagasje: 10 kilo per person
Innsjekket bagasje: Maks 23 kilo per person. Merk at selv om to reisende velger å pakke i én og samme koffert, får denne fortsatt kun veie maks 23 kilo.
Barnevogn: Medbringes uten ekstra kostnad. Les mer her.
Spedbarn: Barn under 2 år kan sjekke inn 5 kilo per person (ikke håndbagasje)
Ekstra bagasje og spesialbagasje: Bestilles og betales før avreise direkte hos flyselskapet. Klikk her for å komme videre.

SunExpress

Maks mål på håndbagasje: 55 x 40 x 20 cm (1 håndbagasje per person)
Maks antall kilo for håndbagasje: 8 kilo per person
Innsjekket bagasje: Maks 20 kilo per person
Barnevogn: Medbringes uten ekstra kostnad for barn 0-23 måneder
Spedbarn: Barn under 2 år kan sjekke inn 20 kilo per person (ikke håndbagasje)
Ekstra bagasje og spesialbagasje: Bestilles og betales før avreise direkte hos flyselskapet. Klikk her for å komme videre.

TUIfly Nordic

Maks mål på håndbagasje: 55 x 40 x 23 cm (1 håndbagasje per person)
Maks antall kilo for håndbagasje: 5 kilo per person
Innsjekket bagasje: Maks 20 kilo per person (inkludert håndbagasje). Merk at selv om to eller flere reisende velger å pakke i én og samme reiseveske, får vesken veie maks 25 kg.
Barnevogn: Medbringes uten ekstra kostnad
Barn under 2 år: Kan sjekke inn 10 kilo per person (ikke håndbagasje)
Ekstra bagasje og spesialbagasje: Bestilles og betales før avreise direkte hos flyselskapet. Klikk her for å komme videre. 

På alle charterreiser med Nazar, uansett flyselskap, gjelder at håndbagasje ifølge respektive flyselskaps vekt- og størrelsegrense er inkludert, mens innsjekket bagasje (også her gjelder respektive flyselskaps vekt- og størrelseregler) er et tilvalg mot en kostnad. På den måten kan du som reisende selv velge hva som passer deg best og hvor mye du vil betale.

Pakkereiser Holiday Collection, Nazar Collection, Premium Collection, Value Collection: 250 kr. per bagasje. 
Uspesifiserte reiser og Lucky 3/4/5/Pegasos: 300 kr. per bagasje. 
Kjøp på flyplassene i Norden: 400 kr per bagasje. 
Kjøp på reisemålet: flyselskapenes regler gjelder

Tenk på at om to reisende, som begge har valgt å kjøpe til bagasje, ønsker å pakke i samme koffert får denne veie maks. 32 kg. (unntak for Norwegian og TUIfly Nordic – se nedenfor). Eventuell bagasjeovervekt betales direkte til flyselskapet.

Barnevogner skal legges sammen og pakkes i spesielle beskyttelsesposer som for det meste finnes på flyplassen (iblant mot betaling). Vi anbefaler at man bruker Airshells eller lignende produkter da det reduserer risikoen for skade under reisen. Vær oppmerksom på at noen flyselskaper krever Airshells eller lignende produkter for at en skadet barnevogn skal erstattes.

Ta av ømtålige deler som lett tar skade, som hjul og kalesje. Husk at vognen transporteres i flyets lasterom med annen bagasje.
Vi anbefaler at du alltid tegner en reiseforsikring om du reiser med barnevogn da flyselskapets erstatninger til gjester for bortkommet eller skadet bagasje er begrensede.  

Skarpe gjenstander, som eksempelvis saks, kniv og neglefil, kan ikke tas med i håndbagasjen. Du får ta med deg en begrenset mengde væske gjennom sikkerhetskontrollen.  

*Reiser du på en pakkereise med rutefly – se mer lengst ned i dette avsnittet.

Aegean Airlines

Maks mål på håndbagasje: 55 x 40 x 23 cm (1 håndbagasje per person)
Maks antall kilo for håndbagasje: 8 kilo per person
Innsjekket bagasje: Maks 23 kilo per person
Barnevogn: Medbringes uten ekstra kostnad
Spedbarn: Barn under 2 år har lov til å ha med håndbagasje som veier inntil 6 kilo
Ekstra bagasje og spesialbagasje: Bestilles og betales før avreise direkte hos flyselskapet. Klikk her for å komme videre.

Freebird Airlines

Maks mål på håndbagasje: 55 x 40 x 20 (1 håndbagasje per person)
Maks antall kilo for håndbagasje: 8 kilo per person
Innsjekket bagasje: Maks 20 kilo per person
Barnevogn: Medbringes uten ekstra kostnad
Spedbarn: Barn under 2 år kan sjekke inn 10 kilo per person (ikke håndbagasje)
Ekstra bagasje og spesialbagasje:Bestilles og betales før avreise direkte hos flyselskapet. Klikk her for å komme videre. Her finnes en guide med bra informasjon som vi anbefaler at du leser.

Jettime

Maks mål på håndbagasje: 55 x 40 x 20 (1 håndbagasje per person)
Maks antall kilo for håndbagasje: 5 kilo per person
Innsjekket bagasje: Maks 20 kilo per person (inkludert håndbagasje)
Barnevogn: Medbringes uten ekstra kostnad. Les mer her om hvordan vognen skal pakkes.
Spedbarn: Barn under 2 år kan sjekke inn 10 kilo per person samt håndbagasje som veier maks. 5 kilo.
Ekstra bagasje og spesialbagasje: Bestilles og betales før avreise direkte hos flyselskapet. Klikk her for å komme videre.

Norwegian

Maks mål på håndbagasje: 55 x 40 x 23 (1 håndbagasje per person)
Maks antall kilo for håndbagasje: 10 kilo per person
Innsjekket bagasje: Maks 23 kilo per person. Merk at selv om to reisende velger å pakke i én og samme koffert, får denne fortsatt kun veie maks 23 kilo.
Barnevogn: Medbringes uten ekstra kostnad. Les mer her.
Spedbarn: Barn under 2 år kan sjekke inn 5 kilo per person (ikke håndbagasje)
Ekstra bagasje og spesialbagasje: Bestilles og betales før avreise direkte hos flyselskapet. Klikk her for å komme videre.

SunExpress

Maks mål på håndbagasje: 55 x 40 x 20 cm (1 håndbagasje per person)
Maks antall kilo for håndbagasje: 8 kilo per person
Innsjekket bagasje: Maks 20 kilo per person
Barnevogn: Medbringes uten ekstra kostnad for barn 0-23 måneder
Spedbarn: Barn under 2 år kan sjekke inn 20 kilo per person (ikke håndbagasje)
Ekstra bagasje og spesialbagasje: Bestilles og betales før avreise direkte hos flyselskapet. Klikk her for å komme videre.

TUIfly Nordic

Maks mål på håndbagasje: 55 x 40 x 23 cm (1 håndbagasje per person)
Maks antall kilo for håndbagasje: 5 kilo per person
Innsjekket bagasje: Maks 20 kilo per person (inkludert håndbagasje). Merk at selv om to eller flere reisende velger å pakke i én og samme reiseveske, får vesken veie maks 25 kg.
Barnevogn: Medbringes uten ekstra kostnad
Barn under 2 år: Kan sjekke inn 10 kilo per person (ikke håndbagasje)
Ekstra bagasje og spesialbagasje: Bestilles og betales før avreise direkte hos flyselskapet. Klikk her for å komme videre. 

Flymat er ikke inkludert i reisens pris, men må bestilles senest tre dager innen avreise. Dersom du har spesielle matbehov (vegetarisk, gluten- eller laktosefri etc.), må dette også bestilles senest tre dager før avreise. Observer at drikke koster ekstra og betales på flyet ved bestilling.

Mat på flyet serveres i form av ett lettere måltid som av og til kan være kald. Dette koster 239 kr per voksne og 129 kr for barn fra 2 til og med 11 år. Barn under 2 år blir ikke servert mat ombord.

Skal du fly med SunExpress eller Pegasus Airlines skal mat forhåndsbestilles via deres hjemmeside, senest 36 timer før avreise.

Det er ikke tillatt å ta med egen mat om bord på flyet. Grunnen til dette er blant annet for å minimere rengjøring, kunne kontrollere avfallet av miljøhensyn samt kunne minimere risiko og besvær for personer med allergiske plager. Vi kan ikke garantere at våre flygninger er nøttefrie. Nøtter kan forekomme i maten eller tas om bord av andre passasjerer.

For bestillinger som gjøres senere enn tre dager før avreise, kan vi ikke garantere matservering om bord, men vi gjør vårt beste for å kunne arrangere dette.

Ønsker du å legge til mat på flyet i din eksisterende booking? Gå til Min reise eller kontakt vårt Holiday Center.

Nyhet!
Nå tilbyr Jettime enda flere måltider om bord. Bortsett fra de større måltidene, kan du velge å kjøpe til et lettere måltid, snacks eller et superiormåltid. Les mer på Jettimes hjemmeside.
Måltidene Superior, Quick og Light må bestilles via vårt Holiday Center på 955 115 51 eller via info@nazar.no etter at du har bestilt din reise. Øvrige måltider kan bestilles samtidig som du bestiller reisen.

Har du bestilt en pakkereise med rutefly kan du på de fleste reiser innen Europa kjøpe snacks eller mindre måltider ombord på flyet uten å forhåndsbestille.

Flymat er ikke inkludert i reisens pris, men må bestilles senest tre dager innen avreise. Dersom du har spesielle matbehov (vegetarisk, gluten- eller laktosefri etc.), må dette også bestilles senest tre dager før avreise. Observer at drikke koster ekstra og betales på flyet ved bestilling.

Mat på flyet serveres i form av ett lettere måltid som av og til kan være kald. Dette koster 239 kr per voksne og 129 kr for barn fra 2 til og med 11 år. Barn under 2 år blir ikke servert mat ombord.

Skal du fly med SunExpress eller Pegasus Airlines skal mat forhåndsbestilles via deres hjemmeside, senest 36 timer før avreise.

Det er ikke tillatt å ta med egen mat om bord på flyet. Grunnen til dette er blant annet for å minimere rengjøring, kunne kontrollere avfallet av miljøhensyn samt kunne minimere risiko og besvær for personer med allergiske plager. Vi kan ikke garantere at våre flygninger er nøttefrie. Nøtter kan forekomme i maten eller tas om bord av andre passasjerer.

For bestillinger som gjøres senere enn tre dager før avreise, kan vi ikke garantere matservering om bord, men vi gjør vårt beste for å kunne arrangere dette.

Ønsker du å legge til mat på flyet i din eksisterende booking? Gå til Min reise eller kontakt vårt Holiday Center.

Nyhet!
Nå tilbyr Jettime enda flere måltider om bord. Bortsett fra de større måltidene, kan du velge å kjøpe til et lettere måltid, snacks eller et superiormåltid. Les mer på Jettimes hjemmeside.
Måltidene Superior, Quick og Light må bestilles via vårt Holiday Center på 955 115 51 eller via info@nazar.no etter at du har bestilt din reise. Øvrige måltider kan bestilles samtidig som du bestiller reisen.

Har du bestilt en pakkereise med rutefly kan du på de fleste reiser innen Europa kjøpe snacks eller mindre måltider ombord på flyet uten å forhåndsbestille.

Når du flyr med Nazars charterfly kan du, på de fleste av våre flyvninger, forhåndsbestille sitteplasser på flyet. På enkelte flyvninger er det også mulighet for å forhåndsbestille ekstratjenester.
For informasjon om hva som gjelder for akkurat din reise - les mer her.

Har du bestilt en pakkereise med rutefly har du på en del flyvninger mulighet å forhåndsbestille plasser ombord mot en avgift. Du kan logge inn på din reise på flyselskapets egen hjemmeside for å se hva som gjelder for din reise. Ditt referansnummer finner du ved flytidsinformasjonen på ditt reisebevis.

Charterreise og taxfree hører sammen!

De fleste av oss elsker å handle taxfree når vi skal på ferie. Nedenfor kan du lese mer om hvordan du kan bestille taxfree-varer; det varierer nemlig mellom de ulike flyselskapene. 

Har du bestilt en pakkereise med rutefly finnes taxfree noen ganger å handle ombord, men ikke til forsalg. Tilvalgene kan skille mellom flyselskapene og du kan se hva som tilbys på din flyreise ved å logge inn på din reise på flyselskapets egen hjemmeside. 

Aegean Airines

Det går ikke å bestille taxfree-varer når du flyr med Aegean Airlines. 

Freebird Airlines

Det går ikke å bestille taxfree-varer når du flyr med Freebird Airlines. 

Jettime

Når du flyr med Jettime kan du forhåndsbestille taxfree-varer både til ut- og hjemreise. Bestillingen kan gjøres 30-5 dager innen avreise for både ut- og hjemreise. For eksakt informasjon og for bestilling av taxfree-varer, logg inn i shoppen ved å klikke her. Ombord på flyet finnes et begrenset utvalg av taxfree-varer. 

Norwegian

Når du flyr med Norwegian kan du ikke forhåndsbestille taxfree-varer når du flyr innad i EU, og kun utvalgte strekninger utenfor EU. Finnes taxfree tilgjengelig for din reise sendes en taxfree-katalog til den adressen som ble gitt ved bestillingen ca. 3 uker før avreise. Bestillingen kan gjøres 30-5 dager før avreise til både ut- og hjemreisen. For nøyaktig informasjon, og for bestilling av taxfree-varer, logg inn i shopen ved å klikke her. Ombord på flyet finnes et begrenset utvalg av taxfree-varer. 

SunExpress
 

Det går ikke å bestille taxfree-varer når du flyr med SunExpress.

TUIfly Nordic

Når du flyr med TUIfly Nordic kan du forhåndsbestille taxfree-varer både til ut- og hjemreise. Bestillingen kan gjøres 30-5 dager før avreise for både ut- og hjemreisen. For nøyaktig informasjon, og for bestilling av taxfree-varer, logg inn i shopen ved å klikke her. Ombord på flyet finnes et begrenset utvalg av taxfree-varer. 

Vær oppmerksom på at når du forhåndsbestiller taxfree-varer eller køper produkter direkte ombord på flyet er dette en avtale som er mellom deg og flyselskapet. Nazar tar ikke på seg ansvaret for forhåndsbestilling eller salg av taxfree-varer. Skulle noe være feil i forbindelse med kjøp av taxfree-varer ber vi deg vennligst kontakte flyselskapet direkte. 

Spørsmål om toll

For å vite hvor mye du kan handle tollfritt, når du har vært ute og reist, anbefaler vi det at du tar en titt på Tolletatens hjemmeside.

Pass og visum

Generell informasjon

Pass er nordmenns eneste gyldige form for legitimasjon i utlandet.

Alle reisende må ha med seg gyldig pass med foto på reisen, også barn og spedbarn. Visse land aksepterer ikke nødpass.

Passet kan ikke ha skader eller se fikset ut.

Vi reserverer oss for at eventuelle endringer i passreglene kan ha blitt gjort etter denne oppdateringen. 

I visse land har man som norsk statsborger, norsk statsborger med utenlandsk bakgrunn eller som utenlandsk statsborger bosatt i Norge ikke automatisk innreiserett. For fullstendig informasjon om pass og visum henviser vi til landets ambassade/konsulat eller til pass-/politimyndigheten. 

Merk at nedenstående visumopplysninger for Nazars pakkereiser, omfattende 1 eller 2 ukers reiser, kan komme til å endres.

Nazar har ikke ansvar for følgene av at en reisende mangler gyldig pass eller visum.
 

For deg som reiser med rutefly

Observer at om du reiser med rutefly med en mellomlanding i f. eks. London, så kan flyselskapene kreve kompletterende informasjon. Om dette gjelder din reise, så ser du hvilken informasjon som behøves når du logger inn med flyselskapets referansenummer på deres egen hjemmeside. 
 

Spesielt for Tyrkia

Pass
Passet skal være gyldig minst 6 måneder fra innreisedato.

Nazar kan ikke være ansvarlig for konsekvensene om en reisende ikke har gyldig pass.

Alle som reiser inn i landet må ha minst én tom side i passet (med hensyn til de tyrkiske myndighetenes inn- og utreisestempler). Om passet ikke har minst en hel tom side, har myndighetene rett til å nekte innreise til landet.

Som norsk statsborger skal du ha et ordinært norsk pass (rødt) eller et norsk nødpass (oransje) som er gyldig i minimum 6 måneder fra innreisedato til Tyrkia.

For informasjon om hva som gjelder nødpass, henviser vi til landets ambassade/konsulat og til pass/politimyndigheten.

Visum
Nordiske statsborgere behøver ikke visum.

Nazar kan ikke påvirke eventuelle endringer/oppdateringer av visumregler som kan bli gjort av tyrkiske myndigheter. (Vi oppdaterer informasjonen løpende her så snart vi mottar dette). Vennligst legg merke til at det kan finnes andre private aktører som selger visum på internett. Disse kan ta mye høyere avgifter og verken Nazar eller tyrkiske myndigheter kan ta ansvar for disse. 

Nazar har ikke ansvar for visumsøknader eller at en reisende mangler visum. Det er den reisendes eget ansvar å sette seg inn i den informasjonen og de regler som finnes. I henhold til de alminnelige vilkårene kan endringer på reisen gjøres opptil 30 dager før avreise.

For fullstendig informasjon om visum henviser vi til landets ambassade eller konsulat. Ambassadens hjemmeside finner du her: http://oslo.emb.mfa.gov.tr/Mission/Contact

Nazar tilbakebetaler ikke ubenyttet visum. Ved en eventuell ombooking av reisen er det gjestens ansvar å se til at gyldig visum finnes.

Har du annet enn nordisk pass er du selv ansvarlig for å holde deg oppdatert på gjeldende regler for innreise til Tyrkia. Legg merke til at det kan finnes spesielle regler for hvilke ankomstflyplasser som må brukes i Tyrkia. 
 

Spesielt for Hellas og Kypros

Pass / ID-kort
Pass eller nasjonalt ID-kort med reiserettet som er gyldig under hele oppholdet.

For informasjon om hva som gjelder ved nødpass, henviser vi til landets ambassade/konsulat og til pass-/politimyndighetene. Nazar kan ikke ta ansvar for konsekvensene dersom en reisende mangler gyldig pass.
 

Visum
Nordiske statsborgere behøver ikke visum.

Har du annet enn nordisk pass er du selv ansvarlig for å holde deg oppdatert på gjeldende regler for innreise til Hellas og Kypros. 

Generell informasjon

Pass er nordmenns eneste gyldige form for legitimasjon i utlandet.

Alle reisende må ha med seg gyldig pass med foto på reisen, også barn og spedbarn. Visse land aksepterer ikke nødpass.

Passet kan ikke ha skader eller se fikset ut.

Vi reserverer oss for at eventuelle endringer i passreglene kan ha blitt gjort etter denne oppdateringen. 

I visse land har man som norsk statsborger, norsk statsborger med utenlandsk bakgrunn eller som utenlandsk statsborger bosatt i Norge ikke automatisk innreiserett. For fullstendig informasjon om pass og visum henviser vi til landets ambassade/konsulat eller til pass-/politimyndigheten. 

Merk at nedenstående visumopplysninger for Nazars pakkereiser, omfattende 1 eller 2 ukers reiser, kan komme til å endres.

Nazar har ikke ansvar for følgene av at en reisende mangler gyldig pass eller visum.
 

For deg som reiser med rutefly

Observer at om du reiser med rutefly med en mellomlanding i f. eks. London, så kan flyselskapene kreve kompletterende informasjon. Om dette gjelder din reise, så ser du hvilken informasjon som behøves når du logger inn med flyselskapets referansenummer på deres egen hjemmeside. 
 

Spesielt for Tyrkia

Pass
Passet skal være gyldig minst 6 måneder fra innreisedato.

Nazar kan ikke være ansvarlig for konsekvensene om en reisende ikke har gyldig pass.

Alle som reiser inn i landet må ha minst én tom side i passet (med hensyn til de tyrkiske myndighetenes inn- og utreisestempler). Om passet ikke har minst en hel tom side, har myndighetene rett til å nekte innreise til landet.

Som norsk statsborger skal du ha et ordinært norsk pass (rødt) eller et norsk nødpass (oransje) som er gyldig i minimum 6 måneder fra innreisedato til Tyrkia.

For informasjon om hva som gjelder nødpass, henviser vi til landets ambassade/konsulat og til pass/politimyndigheten.

Visum
Nordiske statsborgere behøver ikke visum.

Nazar kan ikke påvirke eventuelle endringer/oppdateringer av visumregler som kan bli gjort av tyrkiske myndigheter. (Vi oppdaterer informasjonen løpende her så snart vi mottar dette). Vennligst legg merke til at det kan finnes andre private aktører som selger visum på internett. Disse kan ta mye høyere avgifter og verken Nazar eller tyrkiske myndigheter kan ta ansvar for disse. 

Nazar har ikke ansvar for visumsøknader eller at en reisende mangler visum. Det er den reisendes eget ansvar å sette seg inn i den informasjonen og de regler som finnes. I henhold til de alminnelige vilkårene kan endringer på reisen gjøres opptil 30 dager før avreise.

For fullstendig informasjon om visum henviser vi til landets ambassade eller konsulat. Ambassadens hjemmeside finner du her: http://oslo.emb.mfa.gov.tr/Mission/Contact

Nazar tilbakebetaler ikke ubenyttet visum. Ved en eventuell ombooking av reisen er det gjestens ansvar å se til at gyldig visum finnes.

Har du annet enn nordisk pass er du selv ansvarlig for å holde deg oppdatert på gjeldende regler for innreise til Tyrkia. Legg merke til at det kan finnes spesielle regler for hvilke ankomstflyplasser som må brukes i Tyrkia. 
 

Spesielt for Hellas og Kypros

Pass / ID-kort
Pass eller nasjonalt ID-kort med reiserettet som er gyldig under hele oppholdet.

For informasjon om hva som gjelder ved nødpass, henviser vi til landets ambassade/konsulat og til pass-/politimyndighetene. Nazar kan ikke ta ansvar for konsekvensene dersom en reisende mangler gyldig pass.
 

Visum
Nordiske statsborgere behøver ikke visum.

Har du annet enn nordisk pass er du selv ansvarlig for å holde deg oppdatert på gjeldende regler for innreise til Hellas og Kypros. 

Transfer og utflukter

Transfer er ikke inkludert i reisens pris. I de alle fleste tilfeller kan du kjøpe til busstransfer eller privat transfer.

Når du har hentet bagasjen din møter i de fleste tilfeller, våre guider deg på flyplassen etter pass- og tollkontroll. Til noen reisemål arrangeres felles busstransfer for flere fly og du kan derfor måtte vente en stund på flyplassen før avreise. Guiden følger normalt ikke med transferbussen. I visse tilfeller kan transfer skje med minibuss eller taxi.

Har du bestilt en pakkereise med rutefly kan det skille seg fra reise til reise med transfer og ved ankomst på flyplassen blir du ikke møtt av Nazars personale.

Ønsker du bestille transfer til din eksisterende booking? Gå til Min reise eller kontakt vårt Holiday Center.

 

Busstransfer

Vi ordner busstransfer tur/retur mellom flyplass og hotell, pris gjelder tur/retur.

Tyrkia: fra 320 kr.
Rhodos: fra 280 kr.
Kypros: fra 360 kr.

 

Privat transfer

Ønsker du å komme raskt fra flyplassen til ditt hotell, og tilbake til flyplassen igjen, og slippe vente på at alle skal komme ombord på bussen? Da skal du bestille privat transfer.

I Tyrkia kan privat transfer skje både med bil, taxi og minibuss.
På Rhodos og Kypros skjer privat transfer med bil/taxi. Obs! Maks. 2 voksne og 1 barn per bil. Er dere flere i selskapet, kommer flere biler. 

 

Familietransfer (kun Tyrkia)

Om dere er fire personer eller flere i reiseselskapet kan dere bestille privat familietransfer til en mer overkommelig pris. Dere får da privat transfer i en minibuss til og fra hotellet. Jo kortere transfertid, desto fortere kan din ferie starte!

Privat transfer og familietransfer skal bookes senest en uke innen avreise og må kjøpes av alle personer på samme booking. Les mer her.

Planlegger du å bestille en pakkereise med rutefly, ser du dine transfermuligheter og priser ved bestilling.

 

Tenk på at:

  • Ømtålig eller verdifullt gods skal forvares i håndbagasjen under transferen til og fra flyplassen
  • Nazar har ikke ansvar for verdisaker i bagasjerommet under transferen
  • På grunn av begrenser bagasjerom kan vi heller ikke garantere at omfangsrik bagasje, som golfbager, sykler, surfebrett og lignende, får plass i våre transferbusser
  • Det er ditt eget ansvar å se til at bagasjen din kommer med transferbussen til og fra hotellet samt å få bagasjen sjekket inn på flyplassen. Dette gjelder både ved ankomst og ved avreise
  • Transfer kan bestilles fram til innsjekking er påbegynt ved avreiseflyplassen
  • Vi anbefaler sterkt at du ved bestilling av uspesifisert reise også kjøper transfer på reisemålet: Først og fremst fordi antall taxibiler på flyplassene er begrenset, men også fordi prisen for turen ofte blir dyrere enn busstransfer
  • Transfer kun kan bestilles før avreise
  • Ved bestilling av kun fly må transfer bestilles senest tre dager før avreise
  • I høysesongen kan transfertidene være lengre på grunn av stor trafikk
  • Barn for ingen barnestol. Dette kan medbringes hjemmefra om ønskelig.

Transfer er ikke inkludert i reisens pris. I de alle fleste tilfeller kan du kjøpe til busstransfer eller privat transfer.

Når du har hentet bagasjen din møter i de fleste tilfeller, våre guider deg på flyplassen etter pass- og tollkontroll. Til noen reisemål arrangeres felles busstransfer for flere fly og du kan derfor måtte vente en stund på flyplassen før avreise. Guiden følger normalt ikke med transferbussen. I visse tilfeller kan transfer skje med minibuss eller taxi.

Har du bestilt en pakkereise med rutefly kan det skille seg fra reise til reise med transfer og ved ankomst på flyplassen blir du ikke møtt av Nazars personale.

Ønsker du bestille transfer til din eksisterende booking? Gå til Min reise eller kontakt vårt Holiday Center.

 

Busstransfer

Vi ordner busstransfer tur/retur mellom flyplass og hotell, pris gjelder tur/retur.

Tyrkia: fra 320 kr.
Rhodos: fra 280 kr.
Kypros: fra 360 kr.

 

Privat transfer

Ønsker du å komme raskt fra flyplassen til ditt hotell, og tilbake til flyplassen igjen, og slippe vente på at alle skal komme ombord på bussen? Da skal du bestille privat transfer.

I Tyrkia kan privat transfer skje både med bil, taxi og minibuss.
På Rhodos og Kypros skjer privat transfer med bil/taxi. Obs! Maks. 2 voksne og 1 barn per bil. Er dere flere i selskapet, kommer flere biler. 

 

Familietransfer (kun Tyrkia)

Om dere er fire personer eller flere i reiseselskapet kan dere bestille privat familietransfer til en mer overkommelig pris. Dere får da privat transfer i en minibuss til og fra hotellet. Jo kortere transfertid, desto fortere kan din ferie starte!

Privat transfer og familietransfer skal bookes senest en uke innen avreise og må kjøpes av alle personer på samme booking. Les mer her.

Planlegger du å bestille en pakkereise med rutefly, ser du dine transfermuligheter og priser ved bestilling.

 

Tenk på at:

  • Ømtålig eller verdifullt gods skal forvares i håndbagasjen under transferen til og fra flyplassen
  • Nazar har ikke ansvar for verdisaker i bagasjerommet under transferen
  • På grunn av begrenser bagasjerom kan vi heller ikke garantere at omfangsrik bagasje, som golfbager, sykler, surfebrett og lignende, får plass i våre transferbusser
  • Det er ditt eget ansvar å se til at bagasjen din kommer med transferbussen til og fra hotellet samt å få bagasjen sjekket inn på flyplassen. Dette gjelder både ved ankomst og ved avreise
  • Transfer kan bestilles fram til innsjekking er påbegynt ved avreiseflyplassen
  • Vi anbefaler sterkt at du ved bestilling av uspesifisert reise også kjøper transfer på reisemålet: Først og fremst fordi antall taxibiler på flyplassene er begrenset, men også fordi prisen for turen ofte blir dyrere enn busstransfer
  • Transfer kun kan bestilles før avreise
  • Ved bestilling av kun fly må transfer bestilles senest tre dager før avreise
  • I høysesongen kan transfertidene være lengre på grunn av stor trafikk
  • Barn for ingen barnestol. Dette kan medbringes hjemmefra om ønskelig.

Avbestillingsbeskyttelse og avbestillingsforsikring

Reiseforsikring

Glem ikke sikkerheten

Nazar samarbeider med Allianz for å gi deg markedets mest omfattende reiseforsikring.
Du har muligheten til å tegne våre reiseforsikringer som gir deg den beste beskyttelsen på reisen din. 

Forsikring total:

  • Ny reise – dersom du blir syk og foreskrevet sengeleie av lege mer enn halve reisen, inkludert å bli diagnostisert med en epidemi eller pandemisykdom som covid-19
  • Ingen egenandel – du betaler aldri noen egenandel
  • Flyforsinkelse – kompensasjon allerede etter de første 6 timene
  • Medisinske utgifter – samt erstatning per dag ved ødelagte feriedager
  • Bagasje – forsinket bagasje
  • Akutt hendelse hjemme – i tilfelle du må reise hjem tidligere 


                                               Pris 2–15 år    Pris 16–99 år

Allianz - Forsikring Total 1 uke        375,-               750,-
Allianz - Forsikring Total 2 uker       443,-               886,-

Har du en annen reiselengde og vil kjøpe reiseforsikring, kontakt gjerne oss på kundeservice

Barneforsikring går bare å kjøpe når barna reiser med foreldrene.
 

Forsikring Ekstra:

Kompletterer din innboforsikring eller kredittkortforsikring.

  • Ny reise – dersom du blir syk og foreskrevet sengeleie av lege mer enn halve reisen, inkludert å bli diagnostisert med en epidemi eller pandemisykdom som covid-19
  • Ingen egenandel – du betaler aldri noen egenandel
  • Flyforsinkelse – kompensasjon allerede etter de første 6 timene
  • Bagasje – dersom bagasjen er forsinket 
  • Akutt hendelse hjemme – i tilfelle du må reise hjem tidligere 
     

                                                 Pris 2–15 år    Pris 16–99 år

Allianz - Forsikring Ekstra 1 uke         284,-               568,-
Allianz - Forsikring Ekstra 2 uker        326,-               652,-

Hvis du ønsker å benytte deg av reiseforsikringen din, kan du kontakte følgende:

Krav:
Forsikringer kjøpt etter 30/6 2025:                           Forsikringer kjøpt før 1/7 2025:
På nett: claims.sos.eu                                                Telefon: +47 23 00 77 40
Telefon: +45 3848 8474                                            E-post: claims.fga@no.falck.com
E-post: sos@sos.dk

24-timers akuttmedisinsk hjelp:
Ekstra policy holders: Ved akutte medisinske situasjoner eller dersom du må korte ned reisen, må du ta kontakt med nødsentralen hos ditt hovedforsikringsselskap. Sørg for at du har med deg riktig kontaktinformasjon og polisenummer når du reiser.
Total policy holders
Forsikringer kjøpt etter 30/6 2025:                       Forsikringer kjøpt før 1/7 2025:
På nett: claims.sos.eu                                            Telefon: +47 23 00 77 39
Telefon: +45 3848 8474                                        E-post: fga@falck.com 
E-post: claims@sos.dk

DET ER VIKTIG AT DU SETTER DEG INN I VILKÅRENE

Du må være medlem av norsk folketrygd med fast bostedsadresse i Norge og returnere til Norge etter reisen.

For deg som har kjøpt Allianz reiseforsikring, se vilkårene her:

Vilkår gyldige fra 30/6-2025:

Produktinformasjon for Forsikring Ekstra
Forsikringsvilkår for Forsikring Ekstra
Produktinformasjon for Forsikring Total
Forsikringsvilkår for Forsikring Total
FAQ

Vilkår gyldige fra 13/4-2021:

Produktinformasjon for Forsikring Ekstra
Forsikringsvilkår for Forsikring Ekstra
Produktinformasjon for Forsikring Total
Forsikringsvilkår for Forsikring Total

Avbestillingsbeskyttelse uten Trygghetspakke: 

Fri avbestilling ved akutt sykdom

Pris: 150,- per person

Hotell

Å reise med allergi eller matintoleranse

Spesialmat, som for eksempel glutenfritt eller laktosefri mat, kan være vanskelig å finne i andre land, da det ikke er like vanlig med allergier i utlandet som hjemme i Norden. Du kan altså ikke regne med at det finnes på det reisemålet du har valgt. På de hotellene vi samarbeider med og på de restauranter og butikker som finnes på reisemålet kan det være vanskelig for personalet å forstå hvor viktig det er at en person som er allergisk ikke får i seg den maten som han/hun er allergisk mot. Vi som reisearrangør har veldig liten innflytelse på tilberedningsmetoder og utvalg av spesialmat på de hotellene vi samarbeider med på våre destinasjoner. Hotellene har gjester fra hele verden og derfor kan det være vanskelig eller umulig for hotellet å imøtekomme alles ønsker. Du kan alltid kontakte vår kundetjeneste om du har spørsmål.

 

På våre Pegasos-hoteller Pegasos Royal, Pegasos Resort og Pegasos World, hvor de fleste av våre gjester velger å bo, kan de servere spesialmat til en viss grad. Det gjelder først og fremst spesialmat for gjester med glutenallergi, nøtteallergi og laktoseintoleranse. I is-kiosken fins dessuten laktosefri softis.

 

Vi har sammen med disse hotellene et kontinuerlig utviklet arbeid for å tilby spesialmat, men vi vil samtidig påpeke at All Inclusive-utvalget ikke er like omfattende som for ikke-allergiske mennesker.

 

Hvis du reiser til et av de overnevnte hotellene har du muligheten til å informere hotellet direkte om dine allergier eller matintoleranse med et enkelt web-skjema som vi har utviklet sammen med hotellene. Dette kan du lett fylle i før din reise og sende direkte til hotellet. Om du har spesifikke spørsmål om din matallergi før du bestiller din reise er du også velkommen til å fylle i skjemaet og sende til hotellet, før du binder deg til en booking. Informer også hotellet eller Nazar-guidene på hotellet ved ankomst om allergien, så kan de ordne et møte med restaurantpersonalet som i sin tur kan gå gjennom mattilbudet sammen med deg.

 

Her kan du fylle i allergiskjemaet og kontakte Pegasos World, Pegasos Resort eller Pegasos Royal med spørsmål rundt allergier eller matintoleranse.

Høy- og lavsesong

På Nazar tar vi imot dine ønsker og gjør vårt beste for å innfri dem. Ved svært spesifikke ønsker, ber vi deg studere hotellbeskrivelsen nøye og bestille den romtype som oppfyller så mange av dine ønsker som mulig.

Nazar har ikke ansvar for ønsker og avtaler som du har inngått direkte med hotellet. Vi kan dessverre ikke ta imot ønsker for uspesifiserte reiser eller pakkereiser med rutefly.

Nazars service på reisemålet

Hos Nazar gir vi virkelig personlig service til våre gjester!

Det betyr for eksempel at vi ivaretar dine tjenestebehov på den tiden som passer deg best – personlig og uten chatbots. Ved digital kontakt bruker vi morderne plattformer hvor du kan nå oss døgnet rundt. Våre guider er også tilgjengelig daglig på våre Nazar Collection-hotell og besøker regelmessig alle våre destinasjoner.

Destinasjonsguiden – digital guide til din destinasjon

Med et klikk har du all informasjon om din destinasjon, våre tjenester, sikkerhet på din ferie, barneklubber og mye mer, online. Du får en lenke og en QR-kode til vår digitale destinasjonsguide ved ankomst til destinasjonen.

SMS og telefonservice - nå oss direkte fra solstolen

Den enkleste måten å kontakte våre guider under reisen, er via vår SMS-tjeneste. Du får nummeret av oss ved ankomst og vi svarer deg innen to timer i Holiday Centers åpningstider.

Hvis du foretrekker å ringe, vil du motta et telefonnummer ved ankomst. Tjenestene koster ingenting utover operatørens ordinære takst.

Guideservice på flyplassen og din destinasjon

Vi er en nordisk reisearrangør og har skandinaviske, finske og engelsktalende guider på destinasjonen. Ved ankomst blir du som gjest ønsket velkommen av en representant fra enten Nazar eller TUI - som regel utenfor eller ved deres servicedesk på flyplassen. 

Det er guidenes oppgave å sørge for at du har fått det du har bestilt av hotell, transfer og utflukter. Trenger du hjelp med noe i løpet av ditt opphold knyttet til din reise eller bestilling, er det viktig at du kontakter våre guider så snart som mulig. Vi på Nazar har velutviklede prosesser for raskt å hjelpe deg på ditt reisemål. Våre guider finnes tilgjengelige døgnet rundt.

Reklamasjoner og gjenglemte gjenstander

Reklamasjon

Om det mot formodning er noe du ikke er fornøyd med på ferien din, er det viktig at du straks gir beskjed om dette til våre reiseledere så vi kan løse problemet så fort som mulig. Klagemål som ikke meddeles reiseledelsen på reisemålet, kan vi i etterkant ikke påta oss ansvaret for. Om det ikke har vært mulig å rette opp feilen på reisemålet, kan du etter hjemkomsten fylle ut et reklamasjonsskjema.

Reklamasjonen skal være oss i hende senest en måned etter reisens slutt.

Fyll ut reklamasjonsskjemaet

Forsinket og skadet bagasje

For å kunne få erstatning for skadet eller forsinket bagasje, barnevogn eller lignende, må du utfylle en såkalt PIR-rapport. Denne utferdiges av personalet på flyplassen før du forlater bagasjeområdet. Vær oppmerksom på at du ikke kan levere en PIR-rapport etter at du har forlatt flyplassen.

Se til at du får PIR-rapporten i original, i tillegg til bagasjekvittering, da dette ifølge flyselskapets regler kreves som grunnlag ved en eventuell erstatning. Merk også at skadet bagasje må reklameres skriftlig innen syv dager; forsinket/bortkommet bagasje innen 21 dager. Ettersom reiseforsikringenes erstatning for forsinket eller skadet bagasje ofte er bedre enn den du får av flyselskapet, anbefaler vi alltid at du har en god reiseforsikring. For informasjon om reiseforsikringer, kontakt vår kundeservice.

Gjenglemte gjenstander

Om du har gjenglemt noe på destinasjonen kan vi hjelpe deg å lete etter dette. Fylle ut skjemaet for gjenglemte gjenstander.

Få alle kampanjer først!
Anmeld deg til Nazars nyhetsbrev og få våre kampanjer først av alle!
* Obligatorisk felt

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.