Reisemål

Vår guideservice

 

Hva er inkludert i personlig service fra Nazar?

Hos Nazar gir vi virkelig personlig service til våre gjester!

Det betyr for eksempel at vi ivaretar dine tjenestebehov på den tiden som passer deg best – personlig og uten chatbots. Ved digital kontakt bruker vi morderne plattformer hvor du kan nå oss døgnet rundt. Våre guider er også tilgjengelig daglig på våre Nazar Collection-hotell og besøker regelmessig alle våre destinasjoner.

 

Destinasjonsguiden – digital guide til din destinasjon

Med et klikk har du all informasjon om din destinasjon, våre tjenester, sikkerhet på din ferie, barneklubber og mye mer, online. Du får en lenke og en QR-kode til vår digitale destinasjonsguide ved ankomst til destinasjonen.

 

SMS og telefonservice - nå oss direkte fra solstolen

Den enkleste måten å kontakte våre guider under reisen, er via vår SMS-tjeneste. Du får nummeret av oss ved ankomst og vi svarer deg innen to timer i Holiday Centers åpningstider.

Hvis du foretrekker å ringe, vil du motta et telefonnummer ved ankomst. Tjenestene koster ingenting utover operatørens ordinære takst.

 

Guideservice på flyplassen og din destinasjon

Vi er en nordisk reisearrangør og har skandinaviske, finske og engelsktalende guider på flyplassen og på selve destinasjonen.

Det er guidenes oppgave å sørge for at du har fått det du har bestilt av hotell, transfer og utflukter. Trenger du hjelp med noe i løpet av ditt opphold knyttet til din reise eller bestilling, er det viktig at du kontakter våre guider så snart som mulig. Vi på Nazar har velutviklede prosesser for raskt å hjelpe deg på ditt reisemål. Våre guider finnes tilgjengelige døgnet rundt.

 


Transfer

Transfer er ikke inkludert i reisens pris. I de alle fleste tilfeller kan du kjøpe til busstransfer eller privat transfer.

Når du har hentet bagasjen din møter i de fleste tilfeller, våre guider deg på flyplassen etter pass- og tollkontroll. Til noen reisemål arrangeres felles busstransfer for flere fly og du kan derfor måtte vente en stund på flyplassen før avreise. Guiden følger normalt ikke med transferbussen. I visse tilfeller kan transfer skje med minibuss eller taxi.

Har du bestilt en pakkereise med rutefly kan det skille seg fra reise til reise med transfer og ved ankomst på flyplassen blir du ikke møtt av Nazars personale.

Ønsker du bestille transfer til din eksisterende booking? Gå til Min reise eller kontakt vårt Holiday Center.

 

Busstransfer

Vi ordner busstransfer tur/retur mellom flyplass og hotell, pris gjelder tur/retur.

Tyrkia: fra 300 kr.
Rhodos: fra 260 kr.
Kypros: fra 200 kr.

 

Privat transfer

Ønsker du å komme raskt fra flyplassen til ditt hotell, og tilbake til flyplassen igjen, og slippe vente på at alle skal komme ombord på bussen? Da skal du bestille privat transfer.

I Tyrkia kan privat transfer skje både med bil, taxi og minibuss.
På Rhodos og Kypros skjer privat transfer med bil/taxi. Obs! Maks. 2 voksne og 1 barn per bil. Er dere flere i selskapet, kommer flere biler. 

 

Familietransfer (kun Tyrkia)

Om dere er fire personer eller flere i reiseselskapet kan dere bestille privat familietransfer til en mer overkommelig pris. Dere får da privat transfer i en minibuss til og fra hotellet. Jo kortere transfertid, desto fortere kan din ferie starte!

Privat transfer og familietransfer skal bookes senest en uke innen avreise og må kjøpes av alle personer på samme booking. Les mer her.

Planlegger du å bestille en pakkereise med rutefly, ser du dine transfermuligheter og priser ved bestilling.

 

Tenk på at:

  • Ømtålig eller verdifullt gods skal forvares i håndbagasjen under transferen til og fra flyplassen
  • Nazar har ikke ansvar for verdisaker i bagasjerommet under transferen
  • På grunn av begrenser bagasjerom kan vi heller ikke garantere at omfangsrik bagasje, som golfbager, sykler, surfebrett og lignende, får plass i våre transferbusser
  • Det er ditt eget ansvar å se til at bagasjen din kommer med transferbussen til og fra hotellet samt å få bagasjen sjekket inn på flyplassen. Dette gjelder både ved ankomst og ved avreise
  • Transfer kan bestilles fram til innsjekking er påbegynt ved avreiseflyplassen
  • Vi anbefaler sterkt at du ved bestilling av uspesifisert reise også kjøper transfer på reisemålet: Først og fremst fordi antall taxibiler på flyplassene er begrenset, men også fordi prisen for turen ofte blir dyrere enn busstransfer
  • Transfer kun kan bestilles før avreise
  • Ved bestilling av kun fly må transfer bestilles senest tre dager før avreise
  • I høysesongen kan transfertidene være lengre på grunn av stor trafikk

Utflukter – fyll ferien med opplevelser!

For å gjøre din ferie så minneverdig som mulig har vi et bredt spekter av spennende utflukter og opplevelser på våre destinasjoner. Våre utflukter er organisert med engelsktalende guider. Se mer informasjon om våre utflukter i vår online destinasjonsguide eller fra våre Nazar-guider på din destinasjon.


Vannsport

Ved stranden fins det ofte sentre for ulike vannsportaktiviteter. Vi anbefaler deg å lese nøye gjennom senterets vilkår før du benytter deg av deres tjenester. Anleggets forsikringer kan være tilstrekkelige for destinasjonen og for mange av de land som hotellets gjester kommer fra, men etter nordiske mål har ikke forsikringene den samme omfattende dekning som vi er vant med. 

Ved utleie av utrustning ber medarbeiderne deg lese gjennom og undertegne en avtale. Det er svært viktig at du studerer dette materialet og setter deg inn i betydningen av det før du benytter senterets tjenester.

 


Insekter og dyr

Katter og andre dyr inngår i hverdagen på flesteparten av destinasjonene og på mange hotell. Også på luksushotell kan katter og hunder forekomme, i likhet med maur og andre småkryp, både innendørs og utendørs. 

 


Sykdom i ferien

Om du har uflaks og blir syk i ferien din, anbefaler vi deg å i første omgang kontakte våre reiseledere – de har god kunnskap om våre samarbeidspartnere innen reiseforsikring, Allianz, og kan henvise deg til en lege.

Ved oppsøking av lege må du spare på alle skriftlige kvitteringer og legemeldinger; de utgjør grunnlaget for eventuell tilbakebetaling fra forsikringsselskapet ditt. Nazar har ingen mulighet til å hjelpe deg med tilbakebetaling, heller ikke med å skaffe deg legemelding eller annen dokumentasjon fra destinasjonen etter reisens slutt.

Merk at selv magesyke er en relativt vanlig plage på varmere turistdestinasjoner. Det er derfor viktig at du som gjest på hotellet sørger for en nøye hygiene for deg selv og dine omgivelsers skyld samt drikker rikelig med væske, da også vannmangel kan forårsaker magebesvær.

 


Før og under hjemreisen

For øyeblikket kan det være lengre ventetider enn vanlig på enkelte flyplasser. Det er fortsatt viktig å holde avstand på flyplassen, noe som gjør at innsjekking, sikkerhetskontroller og ombordstigning tar lengre tid. Vær derfor på flyplassen i god tid, minst 2,5-3 timer før avgang.
Innsjekking åpner vanligvis 2-2,5 time før avgang.

Om du tar deg til flyplassen på egen hånd, til tross for at du har bestilt transfer gjennom Nazar, ber vi deg vennligst informere guidene om dette.

Vær oppmerksom på at det er ditt eget ansvar å se til at bagasjen din kommer med transferbussen til og fra hotellet samt å få bagasjen sjekket inn på flyplassen. Dette gjelder både ved ankomst og ved avreise.

Har du bestilt transfer via Nazar får du din opphentingsinformasjon via SMS i god tid før hjemreisen og behøver ikke kontakte oss.