Reis trygt - informasjon i forbindelse med Covid-19

Vi på Nazar har vært i bransjen i over 16 år. Vi vet hva våre gjester behøver, forventer seg og fortjener. Vi tar ansvar for våre gjester - fra booking av reisen til hjemkomst. Vårt mål er at nettopp du skal få en så fantastisk ferieopplevelse som mulig, så la oss hjelpe deg å velge en reise som oppfyller dine ønsker og passer nettopp deg!

Fordelene med charter

    • Spar mye tid gjennom å la oss sette sammen din reise mot å gjøre all research selv.

    • Ved eventuelle flyforsinkelser eller endringer holder vi deg oppdatert og informerer hotell og transfer, så du slipper å tenke på dette.

    • Charter er prisgunstig! Vi fjerner myten om at det er billigere å booke på egen hånd! Vi har gode relasjoner til våre samarbeidspartners og kan pakke de beste reisene til deg, til gunstige priser.

    Reis trygt

    • Vi kjenner våre hotell godt og har bygget et sterkt forhold til dem gjennom årene.

    • Vår egen, skandinavisk personal er på plass på våre reisemål og hotell.

    • Du er beskyttet av pakkereiseloven og får pengene tilbake om reisen blir avlyst, også ved hendelser som pandemi, konkurser etc.

    • Vi er en del av verdens største reisekonsern, TUI.

    • Vi følger alltid myndighetenes anbefalinger.

    Reis komfortabelt 

      • Ved booking får du personlig service, hjelp og tips fra personal som har besøkt eller bor på våre reisemål.

      • Velg et av våre håndplukkede hotell og slipp å lete i den enorme hotelljungelen.

      • Vi tilbyr helhetsløsning der alt er inkludert, fra start til slutt.

      • Du har tilgang til personlig service under hele reisen, 24/7.

      • Vi tilbyr service på ditt eget språk - før, under og etter reisen.

      Hold deg oppdatert

      Vi på Nazar vil at du skal kjenne deg trygg både før og under din reise og oppfordrer deg til å lese informasjonen på denne siden. Denne siden oppdateres fortløpende og vi anbefaler derfor at du regelmessig går inn og leser denne siden.

      Vi vil også gjøre deg oppmerksom på at ulike land og flyselskaper kan endre sine anbefalinger og restriksjoner uten at vi Nazar får informasjon om det – derfor er det veldig viktig at du som gjest selv holder deg oppdatert via de myndighetslinker vi oppgir på denne siden.

      Se også mer informasjon hos  UDI og Folkehelseinstituttet


      Testkrav og obligatoriske skjema

      For innreise til visse land kreves det i dag kompletterende obligatoriske opplysninger for alle reisende. Dette gjelder alle nasjonaliteter og aldersgrupper. Visse land krever også antigentest eller negativ PCR-test for innreise i landet.  

      Les hva som gjelder for ditt reisemål lengre ned på denne siden.


      Munnbind

      Munnbind kreves på mange flyplasser, og det er ikke sikkert at det kan kjøpes på plass. Munnbindet skal være godkjent for bruk ombord på fly og skal byttes ut etter fire timers bruk, så ta med munnbind for hele reisen. 


      Kom i god tid til flyplassen

      Man skal også holde avstand på flyplasser, noe som gjør at innsjekking, sikkerhetskontroll og ombordstigning kan ta lengre tid enn normalt. Kom derfor i god tid til flyplassen, minst 2,5 time innen avgang.


      Sjekke inn online

      Om muligheten finnes anbefaler vi at du sjekker inn online.

      Forhåndsbestill gjerne mat for flyreisen, det finnes ikke mulighet å kjøpe mat ombord. Har du ikke booket dette kan det gjøres via vårt Holiday Center senest 48 timer før avreise.

      Forhåndsbestill tax free-varer, les mer her

      Unnvik håndbagasje om du kan, sjekk heller inn så mye bagasje som mulig. Vil du likevel ta med håndbagasje, må det få plass under stolen framfor deg.


      Forsikring

      Se over dine forsikringer innen reisen. Les mer om våre forsikringer her


      Tilgjengelige flystoler

      De fleste flyselskap blokkerer ikke noen flystoler for å sikre sosial distanse, alle er til salg.

      Nedenfor finner du informasjon og anbefalinger for din flyreise:

      Godkjent munnbind skal etter dagens regler, bæres ombord under hele reisen, dette gjelder alle passasjerer som har fylt 6 år. Unntak gjelder for gjester med dokumentert medisinsk anledning, og dokumentasjon må kunne presenteres.


      Hold avstand

      Gå ombord på flyet i mindre grupper for å unnvike kø.


      Spørsmål ved innsjekk

      Sammen med innsjekk kommer det å stilles spørsmål om din helse, for eksempel om du nylig har vært syk, eller føler deg syk akkurat nå.


      Temperaturkontroll 

      På en del flyplasser kan temperaturkontroller på passasjerer forekomme.


      Så renes luften om bord

      Alle fly vi reiser med er utstyrt med avanserte filter, som holder sykehusstandard, og gjennom disse filter fylles kabinen med ren luft.

       

      Hold deg oppdatert

      Regler hos ulike flyselskaper skiller seg og oppdateres fortløpende. Vi ber deg derfor lese om de mest aktuelle oppdateringer samt flyselskapets regler rundt reisende direkte fra flyselskapets hjemmeside. Du finner linker til de ulike flyselskapene her:

      TUIfly Nordic

      Aegean Airlines

      Freebird Airlines

      Norwegian

      SAS

      Jettime

      BH Airlines

      På hotellet 

      Alle våre hotell har som høyeste prioritet å gjøre sitt ytterste for at du som gjest skal ha en så behagelig og hyggelig ferie som mulig.  

      Hotellene følger alltid lokale myndigheters direktiver og har for eksempel innført utvidede rengjørings- og hygienerutiner. Hotellkonsepter må kanskje endres avhengig av de lokale direktivene og restriksjonene som gjelder. Det kan for eksempel være reduserte aktiviteter, stengte fasiliteter eller forandringer i konseptet når det gjelder servering av mat og drikke.

      Om større endringer skjer i hotellets tilbud, kommer de berørte gjestene å oppdateres snarest mulig etter at vi har fått endringene bekreftet fra hotellene. Vær oppmerksom på at endringer som skjer utenfor Nazars kontroll kan innføres med velig kort varsel før vi har fått fullstendig informasjon. 

      Transfer

      Vi møter opp på flyplassen som vanlig og sørger for at alle kommer trygt med den bookede transfer. Også her følger vi de lokale myndigheters krav, som kan variere avhengig av land og destinasjon. Har du booket en pakkereise med rutefly møtes du ikke av Nazars personale på flyplassen, men av engelsktalende guider fra vår lokale samarbeidspartner MTS.

      Visste du at du kan booke privat transfer for bare deg og ditt selskap hos oss på Nazar? Har du ikke booket transfer? Logg inn på Min reise og se hvilke alternativer som finnes avhengig av din reise og destinasjon.

      Aktiviteter og utflukter på reisemålet

      Å oppdage og oppleve reisemålet man besøker er for mange en selvfølge og feriens høydepunkt. Dette kommer man fortsatt kunne gjøre, men med ulike begrensninger avhengig av plass og severdighet. For eksempel kan båtturer ha et begrenset antall passasjerer eller det kan være begrenset tilgang til visse områder. Å holde avstand gjelder overalt.

      Kontakt vårt Holiday Center for å få mer informasjon om ditt reisemål, hvilke utflukter som finnes tilgjengelige og hvordan man booker på reisemålet.

      Tyrkia

      Når vi nærmer oss vår første flytur til Tyrkia, vil vi oppdatere denne siden, og deretter oppdatere kontinuerlig.

      Vil du lese mer om de restriksjoner og tiltak som finnes i Tyrkia nå, angående covid-19, så finner du informasjon fra den norske ambassaden her. 

      Bulgaria

      Vi har valgt å kansellere vårt 2021-program til Bulgaria, så denne siden kommer først oppdateres senere. 

      Vil du lese mer om de restriksjoner og tiltak som finnes i Bulgaria nå, angående covid-19, så finner du informasjon fra den norske ambassaden her

      Mallorca (Spania)

      Oversikt over viktigste covid-19 tiltak i Spania

      Koronasertifikat

      Reiser du fra regioner som ikke er grønne i Norge skal alle norske reisende fra fylte 12 år kunne fremvise et av føljende allerede på avreiseflyplassen:

       

      a) En negativ covid-19 test (hurtigtest er godkjent) som er maks. 48 timer gammel ved ankomst til Spania (se ankomsttidspunkt på din billett).

       

      b) Dokumentasjon/koronasertifikat på at du er fullvaksinert minimum 14 dager før avreise. Sertifikatet må være på engelsk.

       

      c) Dokumentasjon på immunitet, i form av et positivt covid-19 testresultat (PCR-test). Testresultatet må ikke være eldre enn 180 dager og må være utstedt tidligst 11 dager etter at du fikk påvist covid-19.

       

      Merk at hvis du bor eller reiser fra en grønn region på EUs smittekart, trenger du ikke å ta test eller fremvise dokumentasjon på vaksine eller immunitet for å få komme med flyet.

       

      Viktig informasjon om obligatorisk FCS-skjema:

      For deg som skal reise til Spania, er det obligatorisk å fylle ut et FCS-skjema 48 timer før avreise. Du vil da motta en QR-kode som skal vises frem ved ankomst til landet. Dette gjelder alle nasjonaliteter og aldersgrupper. Du finner skjemaet her >>

      Reisende som fyller i skjemaet er selv ansvarlig for at informasjonen som er gitt er korrekt. Er den reisende en mindreårig eller en funksjonshemmet person, kan skjemaet fylles ut av en verge eller pleier, som deretter er ansvarlig for at den gitte informasjonen fylles ut riktig. Skjemaet må fylles ut for hver reisende. Nazar kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle unøyaktigheter ved utfylling og behandling av skjemaet.

       

      - Sosial avstand:

      1,5 m.

      - Munnbeskyttelse for voksne:

      Det er ikke lenger obligatorisk å bruke en munnbeskyttelse utendørs hvis du kan holde en sosial avstand på 1,5 m. Kravet om å bruke en munnbeskyttelse innendørs forblir.

      - Munnbeskyttelse for barn:

      Det er ikke lenger obligatorisk å bruke en munnbeskyttelse utendørs hvis du kan holde en sosial avstand på 1,5 m. Kravet om å bruke en munnbeskyttelse innendørs forblir. Gjelder ikke barn under 6 år.

      - Utgangsforbud:

      Der er ingen gjeldende utgangsforbud.

      - Karanteneregler:

      Det finnes ingen obligatoriske karantenetiltak ved ankomst, i henhold til den nyeste tilgjengelige informasjonen.

      - Turistbegrensninger i Spania

      Spanske myndigheter har tatt frem regler og protokoller for hotell, restauranter, busser, strender og aktiviteter som regulerer hvordan turismen kan fungere trygt. Blant annet så er det strenge regler på hotellene når det gjelder matservering, rengjøring av rom og fellesområder, hvor nær forskjellige selskaper kan være på hotellområdet og ved innsjekking.

      - Bra å vite:

      • Grupper på mer enn 10 personer blir sett på som en forsamling og er ikke tillatt. Restauranter, barer og lignende er åpne, og det er begrensninger når de skal lukkes, kapasitet og regler for sosial avstand.
      • Det er ikke tillatt å servere alkohol på båtturer, det samme gjelder såkalte festbåtturer og andre arrangement med dagfester og svømmebassenger.
      • Røyking er heller ikke tillatt på offentlige gater eller andre utendørsplasser der et minimum på 2 m avstand ikke kan overholdes. Dette inkluderer vannpiper og lignende.

      Nazar kan ikke holdes ansvarlig dersom myndighetene endrer regler uten å informere Nazar om dette. Nazar sin hjemmeside oppdateres kontinuerlig, så fort Nazar mottar oppdateringer som kan bekreftes.

      Den seneste informasjonen fra den norske ambassaden angående reiser til Spania finner du her >

      Via vår partner i Sverige erbjuder vi antigentest för våra gäster till ett pris av 295:-. Om resmålet du ska besöka kräver ett negativt PCR test för covid-19, står Nazar för den större delen av kostnaden för testet. Du betalar själv 499:- per test. Värdet för ett PCR test är för närvarande ca 1 500:- per person.

      Erbjudandet för billigare PCR test gäller enbart för Nazars gäster som bokar en paketresa med charterflyg eller endast flygbiljett med Nazars charterflyg, med avresa under 2021 till ett resmål vart PCR test är ett krav. Kostnaden för testet ingår inte i priset för din resa utan betalas vid testbokning direkt till vår samarbetspartner som utför testet. 

      Vänligen observera att erbjudandet av subventionerat PCR test gäller ett test per gäst och resa. Om ett nytt test för samma resa måste tas, kan du som gäst boka hos vilken leverantör du vill. Skulle du då använda dig av Nazars partner betalar man deras normalpris för ett PCR test. Om du som Nazar gäst med paketresa återigen skulle använda dig av det subventionerade testet för samma resa, kommer du bli fakturerad ytterligare 499:-.

      Observera även att du själv är ansvarig för att avboka ditt PCR test om det inte längre finns krav på test vid inresa, eller om du av andra orsaker inte behöver ta ett test.

       

      Covid-tester via Nazar 

      Vår samarbetspartner garanterar dig en provtagning och ett intyg som uppfyller de lokala myndigheternas riktlinjer.

       

      VIKTIGT:

      Glöm ej att ta med dig ditt pass och Nazars biljett vid testtillfället. Detta är ett krav för att kunna göra testet och få ett godkänt intyg.  


      Testcenter

      Nazar kommer erbjuda tester på eller i närheten av de orter där vi har avresor med charterflyg i sommar. 


      Så här går det till med antigentest:

      • 2-3 veckor innan din avresa får du ett mejl från Nazar med en länk för att boka ditt test. Om du bokar nära inpå avresa får du en länk via mejl eller sms, i samband med din bokning.

      • Du kommer att erbjudas tid för testning inom 48h timmar före din resa

      • Du betalar 295:- direkt till vår samarbetspartner när du bokar ditt test

      • Detta förutsätter dock att du är över 12 år och har bokat en Nazar paketresa med charterflyg eller endast flygbiljett på Nazars charterflyg med avresa under 2021.

      • Testresultatet får du digitalt och du laddar själv ner ett reseintyg. Tänk på att du först får provsvaret och att det dröjer ytterligare några timmar innan intyget utfärdats.

      • Reseintyget ska visas både vid incheckning på flygplatsen samt vid ankomst till destinationen. Resultatet för barn (över 12 år) och personer utan svenskt personnummer fås via separat inloggning och reseintyget för dessa laddas även ner separat. Om du vill undvika att ha nedladdningar på olika konton i mobiltelefonen, så kan det vara enklare att skriva ut reseintyg och ta med på resan.

      • Om provsvaret är negativt – trevlig resa! Glöm bara inte att ta med intyget.

      • Skulle ditt provsvar vara positivt kontaktar du Nazar via telefon. Har du köpt Nazars avbeställningsskydd med trygghetspaket, kan du välja att av- eller omboka din resa.

      • Om vår kundservice inte är öppen när du har fått ditt testresultat och om ditt test är positivt, ber vi dig snarast kontakta oss via email: info@nazar.se

       

      Vi följer noga utvecklingen och uppdaterar löpande denna sida med aktuell information. Kom ihåg att du som resenär ansvarar för att hålla dig uppdaterad med vad som gäller för ditt resmål.

       

      Inresa till Sverige

      Från den 12 juli till den 31 augusti rekommenderar Folkhälsomyndigheten alla att ta ett PCR-test vid ankomst till Sverige från länder utanför Norden, helst samma dag. Detta gäller även om du inte har symptom. 

      Du som har vaccinerats med åtminstone en dos vaccin minst tre veckor innan ankomst till Sverige eller har haft covid-19 under de senaste sex månaderna behöver inte testa dig om du är symptomfri. Barn under 6 år undantas också från rekommendationen om testning.

      Läs mer på Folkhälsomyndighetens hemsida här.

       

      Vänligen observera att för dig som inte är svensk medborgare eller har permanent uppehållstillstånd i Sverige (ska kunna bevisas vid gränsen), då gäller andra regler och ett negativt covid-test är ett krav vid inresa till Sverige i nuläget. 

      Du är själv ansvarig för att se vilka regler som gäller dig på FHM hemsida och att eventuellt boka tid för ett covid-test lokalt på destination innan tid för hemresa. Kom ihåg att boka testet i god tid innan din hemresa för att få resultatet i tid innan avresa från destination.

      Klicka här för att boka ditt PCR test lokalt på Rhodos.

      Hellas (Rhodos)

       

      Krav ved innrese til Hellas:

      Koronasertifikat

      Alle norske reisende over 12 år som skal reise inn till Hellas må kunne fremvise et av følgende allerede på avreiseflypassen:

      a) En negativ antigentest (hurtigtest) som er maks. 48 timer gammel ved ankomst till Hellas (se ankomsttidspunkt på din billett).

      b) En negativ PCR-test som er maks. 72 timer gammel ved ankomst till Hellas (se ankomsttidspunkt på din billett).

      c) Dokumentasjon/koronasertifikat på at du er fullvaksinert minimum 14 dager før avreise. Sertifikatet må være på engelsk. 

      d) Dokumentasjon på immunitet, i form av et positivt covid-19 testresultat (PCR-test). Testresultatet må ikke være eldre enn 180 dager og må være utstedt tidligst 30 dager etter at du fikk påvist covid-19.

       

      Koronasertifikat

      Foreløpig er det kun fremvisning av koronasertifikat (norsk, dansk, svensk eller EUs digitale koronasertifikat) med en QR-kode som kan verifiseres av norske myndigheter, som er ansett som sikker og verifiserbar måte å dokumentere vaksinasjon eller gjennomgått sykdom. Se ditt koronasertifikat her.


      Obligatorisk å fylle ut et PLF formulär (Personal Locator Form):

      For deg som skal reise til Hellas er det oblilgatorisk å fylle i et PLF-skjema innen reisen. Hver person på bookingen må fylle i et skjema. Tilhører man samme familie/hushold fyller man i et skjema og registrerer siden øvrige medlemmer i samme skjema I skjemaet forventes du bl.a. fylle i avreisested og adresse for ditt opphold i Hellas. Instruksjoner om hvordan du fyller ut skjemaet finner du her

      Skjemaet (PLF) fylles ut senest 24 timer innen avreise til Hellas

      Etter du har fylt ut skjemaet får du en bekreftelse på e-post. Ved midnatt på avreisedagen får man en QR-kode via e-post som skal fremvises ved ankomst, men kan også bli kontrollert innen ombordstigning på avreiseflyplassen. Nazar holdes ikke ansvarlig for eventuelle unøyaktigheter ved feilaktigheter ved utfylling og behandling av skjemaet. Skjemaet finner du her.

      Greske myndigheter har en supportlinje for spørsmål angående PLF og innreise til Hellas: +30 215 560 5151

      Observer at uten skjemaets kvittering som reisedokument nektes man ombordstigning på flyet.

       

      Skulle man fylle ut skjemaet feil må man fylle ut et nytt, men tenk på å holde deg innen tidsrammen for senest 24 timer innen avreise.

       

      Oversikt over dagens viktigste covid-19 tiltak i Hellas

      - Sosial distanse:

      1,5 m.

      - Munnbeskyttelse for voksne:

      Det er obligatorisk å bære munnbeskyttelse innendørs og når du reiser med offentlig transport. Kravet forblir utendørs kun ved større folkesamlinger. De som ikke bruker munnbeskyttelse der det er obligatorisk riskerer bøter på 300 Euro.

      - Munnbeskyttelse for barn:

      Det er obligatorisk å bære munnbeskyttelse innendørs og når du reiser med offentlig transport. Utendørs er det obligatorisk å bruke ved større folkesamlinger. Dette med unntak for barn under 5 år.

      - Utgangsforbud:

      Utgangsforbudet løftes fra 28/6-21

      - Karanteneregler:

      Det finnes ingen obligatoriske karantenetiltak ved ankomst, i henhold til den nyeste tilgjengelige informasjonen om du ikke behøver ta et PCR-test ved ankomst som i sin tur skulle vise seg være positivt.

      - Turistbegrensninger i Hellas:

      Restauranter, barer og kaféer er nå åpne for utendørsservering med begrensede åpningstider og sosial distansering.

       

      Viktig informasjon om din hjemreise (innreise til Norge)

      Reiseregistreringsskjema før ankomst til Norge

      Alle reisende – med mindre du kan fremvise dokumentasjon på at du er fullvaksinert eller har hatt covid-19 og er immun – må fylle ut et reiseregistreringsskjema før ankomst til Norge. Dette gjelder også om du kommer fra et grønt land/en grønn region. Les mer på entrynorway.no.

      Test før avreise til Norge

      Personer som ankommer til Norge fra land med karanteneplikt (oransje eller røde land/regioner på FHIs smittekart) må ta en covid-19 test (antigen hurtigtest) som ikke må være eldre enn 24 timer ved flyavgang (se flytider på din billett). Kravet om attest på negativ test gjelder ikke hvis det har vært umulig eller uforholdsmessig krevende å fremskaffe slik attest.

      Unntak gjelder dersom man er fullvaksinert eller immun etter covid-19-sykdom de siste 6 månedene. Dette må være dokumentert i koronasertifikatet ditt. Unntak gjelder også for barn under 12 år.

      Test ved ankomst til Norge

      Alle som kommer til Norge har plikt til å teste seg ved grenseovergangsstedet. Dette gjelder også reisende fra grønne land og områder. Det er enkelte unntak fra kravet, blant annet for fullvaksinerte og personer som har gjennomgått covid-19 siste 6 måneder. Barn under 12 år skal ikke testes der det er uforholdsmessig krevende å få tatt testen av barnet.

      Smittekart Det er FHIs smittekart som ligger til grunn for disse bestemmelsene og kartet oppdateres ukentlig.

       

      Vennligst observer at for deg som ikke er norsk medborger eller har permanent oppeholdstilstand i Norge (skal kunne bevises ved grensen), da gjelder andre regler og et negativt PCR-test er et krav ved innreise til Norge per i dag. Du er selv ansvarlig for å sette deg inn og holde deg oppdatert i hvilke regler som gjelder deg på FHI hjemmeside.

       

      Vi tar forbehold at det kan skje endringer på veldig kort varsel, så det er viktig å holde deg oppdatert på FHI hjemmeside både før og under reisen.

       

      For deg som skal reise fra et annet land

      Observer at disse reiseregler kun gjelder for reiser fra Norge. Vennligst les reglene som gjelder nettopp deg på myndighetenes hjemmesider om du for eksempel bor utenfor Norge eller skal reise videre fra et annet land.

      Hold deg oppdatert:

      Den seneste informasjonen fra den norske ambassaden angående reiser til Hellas finner du her.

      Hvordan går det med tilbakebetalinger av innstilte/avbestilte reiser?

      Vi har nå refundert alle gjester hvis reise er innstilt. Vi har også utstedt gavekort til alle gjester som tidlig valgte å avlyse sin reise. For oss er det ekstremt viktig at våre gjester føler seg trygge på å booke uansett hva som skjer, og det føles galt at noen skal straffes med avbestillingsgebyr i et år som dette. Takk til alle som har gitt positive tilbakemeldinger i disse tøffe tider, det betyr mye for oss!

      Er det sikkert å reise?

      Vi som reisearrangør har ikke ekspertise i helsespørsmål. Derfor stoler vi alltid på norske myndigheter som UD og Folkehelseinstituttet. Vi oppfordrer våre reisende til å følge deres anbefalinger og råd.

      Kan jeg være trygg i å bestille en reise?

      Ja, det kan du. Hvis myndighetene skulle fraråde en viss destinasjon så reiser vi naturligvis ikke. Da kommer du til å kunne avbestille eller ombooke reisen din. 

      Kan Nazar overleve et år uten noen operasjon?

      Det korte svaret er ja. Vi inngår i verdens største reisekonsern TUI og vi har siden starten i 2004 hatt en veldig sunn økonomi og klart mange ulike kriser som har påvirket reisebransjen. Under denne kris har vi for eksempel ikke hatt problemer med å tilbakebetale våre gjester og jeg tror at vi er de om har håndtert dette raskest av våre konkurrenter, nettopp for at vi har en sunn økonomi.


      Hva skal jeg tenke på innen jeg skal reise?

      Noe som er bra å tenke innen du skal ut og reise, er å være i god tid på flyplassen og at det skal bæres munnbind på flyplassen (vi anbefaler munnbind som er godkjent for flyreise). Det går ikke å kjøpe mat ombord på flyet, så forhåndsbestill gjerne mat for reisen – det samme gjelder taxfree-varene. Glem ikke å se over dine forsikringer – les mer om våre forsikringer med Allianz her

      Hva skjer om jeg blir syk på reisen?  

      Første omgang kontakter du personalet på hotellet, da de i sin tur er forpliktet å kontakte lokale myndigheter for å få utført en covid-test av en lege. De lokale retningslinjene på ditt reisemål er de som gjelder for deg og ditt reisefølge. Ta deretter kontakt med Nazar på reisemålet, så hjelper og assisterer deg. Ta også kontakt med ditt forsikringsselskap og husk å se over at du er ordentlig beskyttet før starter din reise. Nazar står ikke for sykehuskostnader eller ekstra fly- og hotellkostnader. Reiser du til Gran Canaria finnes en ekstra beskyttelse å få fra de kanariske myndighetene, les mer om hva som gjelder her.

      Hva skjer om et land eller mitt hotell plutselig stenger, og jeg er på min charterreise?

      Du som gjest er det viktigste for oss på Nazar, samt din sikkerhet. Skulle noe uventet skje i løpet av ferien, vil vi som alltid ta oss av deg og for eksempel hjelpe med eventuelle hotellendringer. Skulle situasjonen kreve en tidligere hjemreise, på grunn av myndighetenes avgjørelse, vil vi også være der for å hjelpe deg som gjest.


      Finnes det nye rutiner og retningslinjer på Nazars hotell?

      Alle våre hotell følger de lokale myndighetenes krav og retningslinjer, og de kan variere avhengig av land og destinasjon. De har alle som høyeste prioritet å sikre at våre gjester får et herlig og trygt opphold. Munnbind er et av tiltakene for å forhindre spredning av smitte, og det skal bæres av alle over 6 år på offentlige plasser på hotellet.

      Påvirker covid-19 All Inclusive-utvalget?

      Serveringen på hotellene kan variere avhengig av lokale restriksjoner. For tiden ser vi at det fortsatt blir servert som buffé, men i henhold til lokale gjeldende restriksjoner kan dette for eksempel bety at du kan ta maten med hjelp av personalet.


      Hvordan ser rutinene ut rundt Captain Nemo’s barneklubb?  

      Aktivitetene og konseptene i våre barneklubber kommer å anpasses etter de lokale restriksjonene, og det kan for eksempel innebære at aktiviteter som vanligvis foregår innendørs fjernes eller endres. Hvis det skjer større og mer omfattende endringer, vil vi oppdatere vår hjemmeside og berørte gjester. 


      Kommer de ulike fasilitetene på hotellene å påvirkes?  

      Dette kan variere avhengig av land og destinasjon og deres lokale retningslinjer. Ettersom sosial distansering generelt gjelder, vil det også påvirke fasilitetene på hotellene til en viss grad.    


      Krever Spania en negativ covid-test? 

      Ved innreise i Spania og på Kanariøyene krever spanske myndigheter at du viser en negativ covid-test. Testen må tas tidligst 72 timer før avreise og det gjelder alle reisende med unntak av barn under 6 år. Les mer om hvordan du kan fortsette her


      Hvorfor finnes det ikke mer informasjon om restriksjoner i Tyrkia i dag på deres hjemmeside?

      Ettersom våre reiser til Tyrkia først vil finne sted senere på våren 2021, vil mer detaljert informasjon bli oppdatert på vår hjemmeside når vi nærmer oss. Dette er rett og slett fordi dagens restriksjoner og tiltak mest sannsynlig ikke vil være de samme til våren. Det samme gjelder også våre destinasjoner Hellas og Bulgaria.

      Om større forandringer rundt restriksjoner til det reisemålet jeg skal reise til inntreffer, har jeg rett til å avbestille min reise og få pengene tilbake?

      Om myndighetene vil kunngjøre en fraråding fra din type av reise i nettopp den perioden din reise skal skje, er svaret ja. Ellers gjelder de normale avbestillingsreglene. Tenk på at om du har en booking der Trygghet PLUS er inkludert, har du gode muligheter for frie av- og ombookinger. Les mer her.


      Hva kreves av meg som reisende når jeg skal reise hjem fra min ferie?  

      Som reisende er du selv ansvarlig for å kontrollere mulige innreiseregler til ditt hjemland og følge dem.

      For ytterligere informasjon  FolkehelseinstituttetNazars avbestillingsregler.


      Kontakt oss
      Telefon
      955 115 51 Åpningstider

      Mandag - fredag:
      09.00 - 18.00
      Lørdag:
      Stengt
      Søndag:
      Stengt


      Chatt
      Har du et kort spørsmål kan vi gi deg et raskt svar via vår chatt.

      Mail oss
      Du kan også kontakt oss via e-post.

      info@nazar.no