Tilvalg og forsikringer


Tilvalg og forsikringer

Comfort Class | Kids Comfort | Hamam | Avbestillingsforsikringer | Reiseforsikring | Late check out | Sitteplasser og tillegg på flyet | Tax Free | Side by Side


Comfort Class (kun Tyrkia)

 

Oppgrader ferien din med Comfort Class!

Når du bor på et av våre Nazar Collection-hotell, har du mulighet til å kjøpe Comfort Class-pakken for ekstra mye bekvemmelighet på ferien. Med Comfort Class har du blant annet VIP-innsjekk på hotellet, gratis trådløst internett på rommet, sen utsjekking på avreisedagen, reserverte solsenger på stranden, og mye mer. Det fins bare et begrenset antall Comfort Class-pakker, så skynd deg å booke via vår kundeservice på telefon 815 000 33.

Merk at Comfort Class skal bookes senest en uke før avreise.

Alt dette får du med Comfort Class:

  • Reserverte solsenger på stranden
  • À la carte-frokost tre ganger i uken inkludert ferskpresset appelsinjuice
  • VIP innsjekking ved ankomst
  • Kostnadsfri Internett på rommet (På enkelte hoteller finnes gratis trådløst internett på rommet, selv uten Comfort Class, men da kun for to enheter)
  • Mulighet til ytterligere ett besøk på à la carte-restaurant
  • Sen utsjekking på avreisedagen til klokken 18.00
  • 20 % rabatt på alle behandlinger på hotellets wellness-senter
  • Fylt minibar ved ankomst (2 Cola, 1 Cola Light, 1 Fanta, 1 Sprite, 2 mineralvann, 1 l vann)
  • Morgenkåpe og to par tøfler
  • Bassenghåndklær på rommet

Pris per uke:

Voksen: 800 kr
Barn: 200 kr

OBS! Eventuell Comfort Class-pakke må bookes av alle reisende som bor på samme rom (både voksne og barn). Det kan være variasjoner fra hotell til hotell.


Kids Comfort (kun Tyrkia)

Vi på Nazar elsker barn og vil at både de og deres foreldre skal ha det så bra som mulig! Nå trenger du ikke slepe meg deg trillen på ferien, og du kan koke vann til grøten eller vellingen i fred og ro på hotellrommet. På våre Pegasos-hoteller kan du nemlig bestille Kids' Comfort, hvor du får en paraplytrille (f. eks. Chicco Snappy Spring) levert til rommet samt barnestol og vannkoker på rommet.

Pris: 300 kr/vecka.


Hamam (kun Tyrkia)

Start ferien din på den absolutt beste måten – med hamam!

Hamam er en tradisjonell, tyrkisk behandling; en herlig kombinasjon av varme, damp, skrubb og massasje. En profesjonell spa-terapeut skrubber kroppen din ren for døde hudceller og gir deg det perfekte utgangspunkt for en gylden, solkysset farge som holder lengre. Behandlingen avsluttes med en massasje med såpeskum.

Når du booker en reise til et av våre Pegasos-hoteller kan du booke hamam-pakken hjemmefra. Pakken inneholder den tradisjonelle skrubbingen og skummassasjen, fulgt av en 30 minutters avslappende oljemassasje. Fins det et sted der du virkelig kan skjemme deg selv bort med velvære så er det i Tyrkia, så grip muligheten. Men pass på – det er sterkt avhengighetsskapende!

Pris per behandling: 270 kr


Avbestillingsforsikringer

Vi på Nazar vet av erfaring at forsikringer før og under reisen er en god investering og anbefaler derfor alltid våre gjester å tegne forsikringer for å være bra beskyttet mot uforutsette hendelser. Vi har to ulike typer avbestillingsforsikringer, med forskjellig dekning: enten med eller uten Trygghetspakke.

 

Avbestillingsforsikring uten Trygghetspakke

Forsikringen dekker:

Fri avbestilling ved akutt sykdom før avreise helt frem til innsjekking.

 

Avbestillingsforsikring med Trygghetspakke

Forsikringen dekker:

- Fri avbestilling ved akutt sykdom før avreise helt frem til innsjekking.
- Fri avbestilling for den som rammes av oppsigelse. Gjelder om du er fast ansatt og blir oppsagt pga. mangel på arbeid, ikke kun ved varsel. Dokumentasjon fra arbeidsgiver må fremvises etter avbestilling.
- Fri avbestilling ved skilsmisse. Registrert skilsmissebrev må fremvises etter avbestilling.
- Fri ombooking, uansett årsak, om samtlige medreisende har tegnet avbestillingsforsikringen og det er minst 35 dager før avreise. Frie ombookinger gjelder ikke på rabatterte/prissenkte reiser.

Behold rommet-garanti gjelder for alle i ditt reiseselskap om noen må avbestille pga. sykdom. Du har rett til å beholde ditt hotell og du er også sikret for eventuell prisøkning for resterende reisedeltakere. Det forutsetter at samtlige på bookingen har betalt avbestillingsforsikring og avbestillingen kan styrkes med legeerklæring.

Prisgaranti. Om prisen på din reise (samme dato, flyavgang, avreiseflyplass, hotell og romtype) blir nedsatt innen 60 dager før avreise har du rett til å få refundert prisforskjellen. Kontakt oss, så betaler vi mellomlegget!

Når du benytter din prisgaranti, omfatter den ikke rabatter som er spesifikke for spesielle salgskanaler, som for eksempel tilbud fra Ellos.

For at du skal beholde de rabatter som var tilgjengelig ved bestillingstilfellet skal de fortsatt gjelde når du benytter din prisgaranti, ellers gjelder pris på ombookingsdagen. Prisgarantien omfatter ikke spesial/gruppereiser eller personlige rabatter.

Erklæringen skal være mottatt senest 7 dager etter avbestilling.

Du betaler for avbestillingsforsikringene sammen med din første innbetaling på reisen. Avbestillingsforsikringene kan kun kjøpes ves bestilling av reisen og kan ikke avbestilles etter betaling av depositumet. Prisen for avbestillingsforsikring kan skille seg for spesielle arrangement.

Ved avbestilling eller ombooking av reisen skal Nazars salgsavdeling kontaktes på telefonnummer 815 000 33. Utenom kontortid skal det sendes en e-post til info@remove-this.nazar.no eller en telefaks til +46 40 699 8831. Her skal det tydelig fremgå hvem som skal avbestilles, årsak til avbestilling samt bookingnummer. Faksen/mailen skal være datert. Brevet skal skrives av hovedreisende.

For å benytte avbestillingsforsikringene sender du deretter en erklæring i original til Nazar. Ved akutt sykdom skal din lege tydelig dokumentere at du ikke kan reise. Kostnaden for erklæringen betales av kunden selv og ved avbestilling av reisen betales ikke kostnaden for avbestillingsforsikringen tilbake, samt at et ekspedisjonsgebyr blir tatt ut. 

For mer informasjon, se våre reisevilkår.


Reiseforsikring

Nazar samarbeider med Allianz for å gi deg markedets mest omfattende reiseforsikring.
Du har muligheten til å tegne våre reiseforsikringer som gir deg den beste beskyttelsen på reisen din.

Eksempel Forsikring Total:

Ny reise – dersom du blir syk og er sengeliggende mer enn halve reisen
Ingen egenandel – du betaler aldri noen egenandel
Flyforsinkelse – kompensasjon allerede etter de første 6 timene
Bagasje – forsinket eller forsvunnet
Akutt hendelse hjemme – i tilfelle du må reise hjem tidligere

Pris
Forsikring                                       Pris 0–19 år       Pris 20–70 år
Allianz - Forsikring Total 1 uke         185 kr               550 kr
Allianz - Forsikring Total 2 uker        215 kr               645 kr

Dersom du er over 70 år, ber vi deg om å kontakte oss på telefon 815 00 333 for å kjøpe forsikring. Barneforsikring går bare å kjøpe når barna reiser med foreldrene.

Forsikring Extra kompletterer din innboforsikring eller kredittkortforsikring.

Ny reise – dersom du blir syk og er sengeliggende mer enn halve reisen
Ingen egenandel – du betaler aldri noen egenandel
Flyforsinkelse – kompensasjon allerede etter de første 6 timene
Bagasje – forsinket eller forsvunnet
Akutt hendelse hjemme – i tilfelle du må reise hjem tidligere

 

Pris
Forsikring                                       Pris 0–19 år       Pris 20–99 år

Allianz - Forsikring Extra 1 uke         125 kr               420 kr
Allianz - Forsikring Extra 2 uker        140 kr               495 kr

 

DET ER VIKTIG AT DU SETTER DEG INN I VILKÅRENE

Du må være medlem av norsk folketrygd med fast bostedsadresse i Norge og returnere til Norge etter reisen.

For deg som har kjøpt Allianz reiseforsikring fra den 1. juli 2015, se vilkårene her.

Forsikring Ekstra

Forsikring Total


For deg som har kjøpt ERVs reiseforsikring fram til og med den 30. juni 2015, klikk her for fullstendige vilkår og informasjon på ERVs hjemmeside.


Late check out (kun Tyrkia)

Når du reiser med Nazar kan du kjøpe tilvalget Late Check-Out på utvalgte hotell. I stedet for å forlate rommet kl. 12:00 kan du, mot varierende tilleggsavgift, beholde rommet ditt fram til kl. 17:00 på avreisedagen. Late Check-Out må bestilles og betales senest 7 dager før avreise. Merk at det kun fins et begrenset antall Late Check-Out-rom. Se under respektive hotell om tilvalget er mulig på akkurat ditt hotell.


Sitteplasser og tillegg på flyet

Når du flyr med Nazar kan du, på de fleste av våre flyvninger, forhåndsbestille sitteplasser på flyet. På enkelte flyvninger er det også mulighet for å forhåndsbestille ekstratjenester. For mer informasjon om hva som gjelder for akkurat din reise, se nedenfor under respektive flyselskap.

TUIfly Nordic

Mulige tilvalg på flyreisen: Sitteplasser, festmåltid, oppvartning, ekstra bagasjevekt og spesialbagasje (golfbag). Bestillinger kan gjøres 365–7 dager før avreise. For å komme videre til flyselskapets hjemmeside for bestilling online, klikk her.

SunExpress

Mulige tilvalg på flyreisen: Sitteplasser, ekstra bagasjevekt samt spesialbagasje (golfbag). Du kan også bestille oppgradering av måltid. Bestillinger kan gjøres 60–4 dager før avreise. For å komme videre til flyselskapets hjemmeside for bestilling online, klikk her. Merk at det på visse avganger ikke kan bestilles tilvalg.

Freebird Airlines

Mulige tilvalg på flyreisen: Sitteplasser samt golfbag. Bestillinger kan gjøres 60–3 dager før avreise. For å komme videre til flyselskapets hjemmeside for bestilling online, klikk her.

SAS Charter

Mulige tilvalg på flyreisen: Sitteplasser samt golfbag. Bestillinger kan gjøres 120–7 dager før avreise. For å komme videre til flyselskapets hjemmeside for bestilling online, klikk her

Norwegian

Mulige tilvalg på flyreisen: Sitteplasser, ekstra bagasjevekt samt spesialbagasje (golfbag). Bestillinger kan gjøres 60–10 dager før avreise. For å komme videre til flyselskapets hjemmeside for bestilling online, klikk her.

Jet Time

Mulige tilvalg på flyreisen: Sitteplasser, spesialbagasje samt golfbag. Bestillinger kan gjøres 180–7 dager før avreise. For å komme videre til flyselskapets hjemmeside for bestilling online, klikk her.


Taxfree

Charterreise og taxfree hører sammen!

De fleste av oss elsker å handle taxfree når vi skal på ferie. Nedenfor kan du lese mer om hvordan du kan bestille taxfreevarer; det varierer nemlig mellom de ulike flyselskapene. God ferie!

TUIfly Nordic

Når du flyr med TUIfly Nordic kan du forhåndsbestille taxfreevarer både til ut- og hjemreise. Ca 2–3 uker før avreise sendes en taxfreekatalog til den adresse som ble gitt ved bookingen. Bestillingen av taxfreevarene gjør du enklest via TUIfly Nordics hjemmeside, 30–5 dager før avreise. For å komme videre til bestillingen, klikk her. Ombord på flyet fins et lite, begrenset utvalg av taxfreevarer.

SAS Charter

Når du flyr med SAS Charter kan du forhåndsbestille taxfreevarer både til ut- og hjemreise. Ca. 3 uker før avreise sendes en taxfreekatalog til den adresse som ble gitt ved bookingen. Bestillingen av taxfreevarene gjør du enklest via SAS Charters hjemmeside, 30–5 dager før avreise. For å komme videre til bestillingen, klikk her. Ombord på flyet fins et lite, begrenset utvalg av taxfreevarer.

Jet Time

Når du flyr med Jet Time kan du forhåndsbestille taxfreevarer både til ut- og hjemreise. Ca. 3 uker før avreise sendes en taxfreekatalog til den adresse som ble gitt ved bookingen. Bestillingen av taxfreevarene gjør du enklest via Jet Times hjemmeside, 30–5 dager før avreise. For å komme videre til bestillingen, klikk her. Ombord på flyet fins et lite, begrenset utvalg av taxfreevarer.

SunExpress

Når du flyr med SunExpress kan du forhåndsbestille taxfreevarer til hjemreisen. Bestillingen kan gjøres 30–2 dager før flyavgang og du betaler i forbindelse med bestillingen, med VISA eller MasterCard. For å komme videre til bestillingen, klikk her. Ombord på flyet fins et lite, begrenset utvalg av taxfreevarer.

På flyet fra Izmir/ADB er det for tilfellet ikke mulig å forhåndsbestille taxfree til hjemreisen.

Freebird Airlines

Når du flyr med Freebird Airlines kan du forhåndsbestille taxfreevarer til hjemreisen. Bestillingen kan gjøres 30–2 dager før flyavgang og du betaler i forbindelse med bestillingen, med VISA eller MasterCard. For å komme videre til bestillingen, klikk her. Ombord på flyet fins et lite, begrenset utvalg av taxfreevarer.

Norwegian

Når du flyr med Norwegian kan du forhåndsbestille taxfreevarer både til ut- og hjemreise. 30–8 dager før avreise sendes en taxfreekatalog til den adresse som ble gitt ved bookingen. Bestillingen av taxfreevarene gjør du enklest via Norwegians hjemmeside, 30–5 dager før avreise. Taxfreevarer til hjemreisen kan bestilles fram til utreise eller ombord på flyet. For å komme videre til bestillingen, klikk her.

Vi vil gjøre deg oppmerksom på at når du forhåndsbestiller taxfreevarer eller kjøpe produkter direkte ombord på flyet, innebærer dette en avtale mellom deg og flyselskapet. Nazar har ikke ansvar for forhåndsbestilling eller salg av taxfreevarer. Om feil oppstår i forbindelse med kjøp av taxfreevarer ber vi deg kontakte flyselskapet direkte.

Spørsmål om toll

For eventuelle spørsmål om toll ber vi deg kontakte Tollvesenet. I sommer vil det dessverre ikke være mulig for reisende fra Tyrkia å handle tax-free varer på Sola når de kommer tilbake fra ferie.


Side by side!

På våre Nazar Collection-hoteller kan du sikre deg å bo ved siden av dine venner i reiseselskapet. Dette er en unik garanti – perfekt for den store familien eller venneparene som reiser sammen.

Bestill to rom og vær garantert å bo maks. tre dører bort fra hverandre.

Dette koster 330 kr per rom og er mulig på de fleste romtyper.


Hotell ved flyplassen

Nazar samarbeider med utvalgte Nordic Choice Hotels i nærheten av flyplassen slik at du skal få den beste starten eller avslutningen på ferien som mulig. Begynn ferien med en komfortabel overnatting før en tidlig avreise, eller avslutt med en overnatting hvis du lander sent.

Når du reiser med Nazar får du spesialpris, 12% rabatt på ordinær webpris, hvis du bestiller et av de utvalgte hotellene. Frokostbuffé er inkludert. Bekreftelsen må skrives ut og tas med til hotellet. På bekreftelsen finner du også informasjon om bestillingen, hotellet og hvor du kan ringe eller sende e-post hvis du har noen spørsmål om overnattingen.

Husk at du skal kontakte Nordic Choice Hotels og ikke Nazar ved spørsmål. Du betaler når du sjekker inn på hotellet.

Bestill overnatting »


Kontakt oss

Man - fre 08.00 - 18.00

Lør - søn 09.00 - 16.00

Telefon: 815 000 33

Nazar Nordic AB

Slagthuset, 211 20 Malmö; Sverige

Vi har ingen butikker - alt salg foregår via internett og telefon.

E-post: info@nazar.no


Ring oss gjerne på
815 000 33

Vi har selv besøkt alle av våre hoteller og kan derfor gi deg råd basert på egen erfaring!

Vi på Kundservice


Gavekort

Hvorfor ikke gratulere eller overraske en god venn eller en i familien med et gavekort fra Nazar?

Les mer


Lik oss på Facebook

Her finner du unike tilbud, informasjon og de siste nyhetene fra Nazars verden

Følg oss på Facebook